Sv-tal & tyger

Sitter här på skolan i datasalen. Har precis slutat för dagen. Idag har jag då, som tur är, fått göra bort det muntliga talet. Det var bara tur att jag hann göra det idag egentligen, jag var nämligen den sista som hann innan lunchen. Ibland har man tur. Det gick väl inte så bra som jag hoppats/velat tyvärr men det gick väl inte svindåligt heller. Fattar bara inte varför man ska behöva bli så yr när man står däruppe. Fastän man har stödpapper och allt så känner man sig ändå så osäker och "flummig". Och det är verkligen inte kul. Aja, skitsamma nu är det bortgjort iaf och det är jag väldigt glad för.

I morgon ska jag bara sitta och slappna av och lyssna på de som har talet kvar. Det är faktiskt betydligt lättare att lyssna och koncentrera sig på andras tal när man "gjort bort" sitt eget. Inte för att andras tal är ointressanta ( måste säga att jag tycker alla i vår klass som höll talet idag var jätteduktiga, alla hade nåt vettigt att säga med:) ) utan för att man är så nervös och spänd inför när man ska gå upp och hålla sitt eget tal.

Nog om detta. Snart ska jag åka med min mamma till Bjästa och kolla på tygprover till min kommande balklänning. Vet inte exakt vilken färg jag ska men jag funderar på röd lr nån lila färg. Får se vad som finns. Ska bli kul iaf.

Annars har jag väl inte så mkt planer för kvällen. Har ingen brådskande läxa direkt men det är mkt jag borde ta tag i för att hinna. Exempelvis historiearbetet och religionsarbetet som båda två ska vara klara nästa fredag. Shit, nu kom jag på att jag måste/borde läsa på lite om Sudan inför redovisningen imorrn så jag har visst en brådskande sak. Shit, shit aja:P får se hur mkt jag orkar göra. Känner mig ju rätt sliten med (som vanligt nuförtiden) så det blir väl en hel del slappa sysselsättningar ikväll med. 

Nu kommer strax mamma och plockar upp mig så nu ska jag kila. Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0