Skitdatorer!

Blev faktiskt riktigt jävla förbannad idag i skolan! Tror aldrig att jag blivit så arg i skolan nån gång förut, inte på Nola åtminstone. Varför blev jag då så himla arg? Jo, pga skolans bärbara datorer! De är helt värdelösa alltså.

Okej, jag ska ta det från början. Jag och Isadora har hållit på att göra en power-point-presentation (lr rättare sagt star-office-presentation egentligen, men det är typ samma sak som powerpoint bara ett annat program) om kriget i Sudan. Vi höll på en massa med det i måndags bl a och vi hann nästan göra det klart. Vi hade lyckats sammanställa 8 snygga sidor med bild och text till varje (riktigt snyggt faktiskt, inte för att skryta men:P). Det fattades bara ca 2 sidor och vi tänkte att dem hinner vi så klart göra klart på onsdag dvs. idag. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, långt ifrån:(

Idag på eftermiddagen när vi skulle ta fram och fortsätta med vår presentation så stog det att filen var skadad. Vi klickade att datorn skulle försöka laga den och återställa den men då kom det bara upp en helt tom presentation igen:S Vår "rätta" presentation var helt omöjlig att hitta trots att vi startade om datorn och sökte efter den på olika sätt. Snacka om att bli less och förbannad alltså! 160 minuter hade vi hållt på med den och nu fanns det ingenting kvar av vårt arbete. Fattar inte hur en fil bara kan bli skadad sådär när den funkat så bra innan. Vi hade sparat presentationen förra veckan och det var inga problem med att få upp den igen i måndags. Varför är det då så omöjligt nu!? Man kan aldrig bli klok på datorer alltså. Punkt slut.

Vi gick, i ett sista försök, upp till "data-Per" (han som sköter om skolans datorer) och frågade om han kunde hjälpa oss. Men det kunde han inte:( Fy fan, vad irriterande! Allt var bara borta så vi var alltså tvugna att börja om med hela presentationen igen. Snacka om bortkastad tid! :/

Som tur är har vi multimedian imorgon som vi kan jobba på och sedan har vi multimedian nästa vecka också (tis). Frågade Åke om det var lugnt att vi redovisade ons ist för mån och det sa han att det var (han fick ju såklart höra vad som hänt), alltid nåt iaf. Men ändå snacka om IRRITERANDE:( Vi som var typ klar egentligen:/

Ska aldrig, aldrig mer lita på skolans bärbara datorer igen.
Hädanefter kommer jag dubbelspara på "D:" förutom det jag sparar på min användare. Data-Per sa nämligen att allt man sparade på D: fanns kvar trots att man stängde ner datorn, därför rekomenderade han oss att dubbelspara där i fortsättningen och det tänker jag verkligen göra! Vill aldrig mer uppleva nåt sånt här igen. FY SJUTTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0