Glädjefnatt

Säger bara handbollsmatchen mellan Sverige och Spanien. Snacka om RYSARE! Alltså herregud, hade verkligen inte väntat mig att det skulle bli en lika jämn och hemsk (hemsk, för att det är så spännande så att man får en hjärtattack nästan...hehe, lr ja det känns så iaf) match igen, men det blev det. Herregud alltså! Snacka om nervositet. Värst var det såklart i slutet (när annars?) när allt skulle avgöras.

Här kommer en liten resumé, inte så mkt att läsa för er (förhoppningsvis: de flesta) som såg matchen men:P
Sverige fick straffkast men Kim brände ju straffen och då var jag tämligen övertygad om att det var kört. Spanien hade bollen med mindre än 1 minut kvar och behövde bara göra 1 ruttet mål till i slutsekunderna och sedan skulle det var avgjort. Förlust hade inte "bara" inneburit att Sverige inte kunnat ta sig vidare i EM utan då hade det också rört sig om att man missat OS i sommar:( Surt värre med andra ord!
I slutet satt jag iaf bara och väntade på att Spanien skulle skjuta ett stenhårt skott i mål (precis som de gjort så många ggr förr under matchens gång). Men icke sa nicke;) Svensson gjorde en fenomenal räddning och slängde upp bollen till Jonas Källman som satte den i mål utan problem (eftersom Spanien tagit ut sin målvakt). Och precis då bollen gick i mål ljöd slutsignalen! Sverige vann med 1 mål!!! :D :D :D...

image46
Slänger banne mig in en bild på Källman här bara för att han var så jävla bra!! :D Kolla in hans glädje alltså, underbart att se:)

...Och det var då det hände. Jag vart så jävla paff och glad på samma gång att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag satt ensam och såg matchen med så jag hade ingen annan bredvid mig just då. Jag lutade mig fram i soffan och kände lyckokänslorna komma vällande som ett stort vattenfall (haha, svårt att beskriva men nåt sånt var det) och sedan började jag fan i mig nästan gråta alltså. Kanske lite löjligt och överdrivet men jag kunde inte hjälpa det alltså:P Att se de där glädjescenerna av svenskarna efter målet med, det blev för mkt alltså. Haha:D så jäkla skönt att se Ingemar (tränaren) rusa in också i full kareta på plan. Gud, skulle kunna skriva hur mkt som helst om detta egentligen men det är nog ingen bra idé, har nämligen annat jag borde göra ikväll med.

Men jag säger bara: Fan, vad handboll är underbart! Och Sverige ni är bäst! :D <3

Redan imorgon är det en ny match mot Tyskland. Ny rysare då!? Nej, fan jag ska inte skriva så, jag vill inte ha en rysare igen. Det blev ju uppenbarligen inge bra när jag skrev så förut idag så...Sverige kommer vinna med 10 mål! (håller tummarna för att det ska gå i uppfyllelse). Fast bara de vinner så är det lugnt egentligen, men frågan är ju om mitt hjärta klara denna spänning 3 dagar i rad, dessa 2 dagar räcker:P Hoppas mitt hjärta vilar upp sig ifall att, fast det är klart Sverige kommer ju vinna med 10 mål så då är det ju lugnt;) Lr hur? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0