Glädje & oro

Idag lyckades jag hitta mitt USB-minne! :O :D Fatta vad glad jag blev/är över det alltså. Det låg tydligen ovanpå skåpen bara. Antagligen har jag väl i all stress lagt det ditt själv i fredags innan jag gick upp till "Data-Per". Sen när jag gick till idrotten tog jag bara det som var i skåpet och glömde helt bort USB-minnet. Jojo, så kan det gå om man är stressad. Jag är hur som helst väldigt glad över att jag fått det tillbaka. Aldrig mer ska jag slarva bort det! Ska vara betydligt ordentligare nu. Viktiga skolarbeten ska jag definitivt göra en säkerhetskopia av framöver.

Men det är en sak som oroar mig väldigt mkt just nu. Talet vi ska hålla på svenska- och historia-timmen imorrn!:S Jag har skrivit talet och sammanfattningen sen länge så jag borde väl vara väl förberedd egentligen men det känns verkligen inte som att jag är det:/. Går väl hyfsat att träna på det hemma men jag kan det inte utantill helt och hållet utan jag kommer definitivt tappa bort mig på ett antal ställen. Och då kommer det säkert bli så att man pratar på ett långt tag, sedan kommer man av sig helt och måste leta i kladdpappret. Det kommer då ta ett bra tag innan man hittat vart man är och det kommer bli en lång och pinsam tystnad i klassrummet. Usch, vad hemskt! Jag vill verkligen att det ska gå bra. Vill kunna säga precis som jag tänkt men förmodligen kommer man komma av sig och börja improvisera ist, vilket inte alls kommer bli lika bra. Vad jobbigt detta är! Vore betydligt enklare om man fick läsa talet innantill direkt fr pappret:P Suck, suck, suck...blir nervös över att tänka på det där nu bara och hur kommer det då egentligen att kännas imorrn:S *gulp*

Ska snart fara och träna nu iaf. Ska bli skönt att tänka på nåt annat. Har inte blivit sjuk än heller som tur är så jag är "fit for fight" ;) Gäller att passa på att njuta så länge man är det, man vet ju aldrig när bakterierna slår till. Hoppas jag har ett starkt imunförsvar som står emot. Orkar verkligen inte bli förkyld/sjuk nu. Jag har för mkt att göra, jag har inte tid att vara "hängig" också.

Måste fara och träna nu så jag hinner byta om. Får se om jag orkar blogga nåt ikväll. Ha det bra iaf! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, ett tips inför talet... skriv ditt tal på datorn. Förstora upp ord som är viktiga. Då är det lättare att se var du var någonstans om du tappar bort dig! Lycka till!

2008-01-28 @ 19:22:53
Postat av: Ylva

Det kommer säkert att gå bra med talet. :) Jag ser fram emot att få lyssna! Haha, jag har inte ens tränat på mitt, så jag hoppas jag kan få lite nåd av Lisa eftersom jag har varit sjuk...

2008-01-28 @ 21:02:38
URL: http://hockeyflickan.blogg.se
Postat av: Angelica

Hej hej! jo jag vet visst var bilden fin, ser nästan ut så här hemma hos johan/mig det är så underbart att det kommit ganska mycket snö :)

2008-01-29 @ 11:25:30
URL: http://angelica89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0