Säsongens sista matcher

Matcherna idag har gått hyfsat.

Vi förlorade första matchen mot Björklöven med 2-1 (hur många grr har vi inte förlorat med just det resultate på sistone, jag blir galen!). Det kändes surt som faan, helst eftersom vi var minst lika bra som dem. Hade vi bara gjort mål på våra chanser så...men, men det är som det är.

Andra matchen gick bättre. Vi spelade då mot Östersund. Vi vann tillslut med 6-2. Fast det var jämnare än så, åtminstone i första och en bit in i andra perioden. Inför andra perioden ledde vi med 2-1 men så kvitterade dem nästan direkt så då vart de jämnt igen. Men så lyckades vi sätta en puck och sen ramlade det in en till osv. Det kändes som att vi var piggare än dem i längden, vi "nötte" ner dem helt enkelt. Segern var jävligt skön iaf. Första segern på typ 3-4 matcher, så det var verkligen på tiden(!)

För mig gick det väl ganska okej att spela ändå med tanke på att jag var/är så förkyld. Jag lyckades faktiskt göra ett mål i den andra matchen med, på ett friläge. Hehe, jag missade först men så tog jag min egen retur och lyckades trycka dit den trots en extremt dålig vinkel:P Skönt var det iaf:)

Tyvärr har vi inga fler seriematcher nu för den här säsongen, det känns jävligt tråkigt och konstigt. Aja, förhoppningsvis kommer vi väl att ha någon/några träningsmatcher åtminstone. Jag hoppas vi kan få träna länge i hallen med. Ishockey är ju så jävla kul, älskar att åka skridskor och med puck och klubba blir det ännu roligare:) -Lovely!

Icehockey forever in my heart <3

Kommentarer
Postat av: sunkan

Härligt~! Jag såg första matchen, tråkigt att vi förlorade.. men ni gjorde det bra ändå, å den där himla 2-1 förlusten vet inte hur många ggr vi har utsatts för den... sen var jag tvungen å fara hem å sova.. borde kanske vart me jag oxå, eftersom du klarade av att spela då du va förkyld så kanske jag egentligen oxå hade kunnat det... orkade bara inte å jag har dålig kondis som det är...skulle inte palla tror jag.. ni klarar det ju bra utan mej :)
Grattis till segern å att du fick göra mål, men så konstigt är det ju inte ;) *kram*

2008-02-25 @ 13:03:51
Postat av: Anonym

GRATTIS på födelsedan, fresten! hoppas du får en bra dag :)

2008-02-25 @ 13:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0