Plugg-helg?

Kom hem från skolan för en liten stund sedan. Känns underbart att det är helg:), även om min helg troligen kommer måste innehålla en hel del skoljobb:( Jaja, ska bli himla skönt att få sova ut på söndag i alla fall. Imorrn är det ju match som gäller så då måste jag upp tidigt, redan halv 7:S - hur ska man orka? Gäller att försöka komma i säng tidigt ikväll.

Nämen, det är som sagt var grymt mkt i skolan just nu.
Jag har fyra saker i olika ämnen som ska vara klara/gå av stapeln inom loppet av 3 dagar, vad sägs som det? :( Så himla stressigt och drygt:/ Dessa saker är det:
  • Historia-arbete (troligen fredag 8/2)
  • Religions-arbete, tolkning av reigösa texter,  (fredag 8/2)
  • Psykologi-analys (måndag 11/2)
  • Filosofi-prov (tisdag 12/2)
Historia
Det som jag har mest problem med är, som jag skrivit tidigare här på bloggen; historian. Måste så fort som möjligt börja samla in och plocka ut det material jag behöver i böcker och så samt boka tid för att intervjua några personer. Jag frågade Lisa (vår historialärare) om man möjligen skulle kunna få en vecka till på sig. Men då sa hon bara att det måste vi bestämma gemensamt hela klassen i så fall. Problemet är att vissa i klassen verkar ha hunnit rätt långt på det här arbetet av nån underlig anledning(?) Kanske la de inte ner lika mkt tid som jag på att göra och skriva sv-talet tidigare i veckan och jobbade massa med historian istället, vad vet jag:S Dessa personer som har hunnit långt kommer säkert säga nej till att flytta fram datumet. Jag är tämligen övertygad om det. Så det kommer säkert sluta med att fredag nästa vecka är sista inlämningsdagen ändå:/ Även om jag önskar innerligt att det inte kommer sluta så



Det är jobbigt att det ska vara så himla halt ute nu med. Lyckades halka nere på stan så jag blötte ner mina svarta mjukisbyxor:( - Bra gjort, lr inte:P Hoppas det kommer snö och minusgrader snart. VIll så gärna ha en riktig vinter, några ynka veckor åtminstone. Den här vintern har varit skit i stort sett hela tiden:(

Ikväll ska jag troligen titta på "Let's dance". Hehe, det är faktiskt rätt kul att se:) Ganska skönt/avkopplande är det att titta på med. Måste säga att det är många duktga som är med bl.a. Karl-Petter och Tony.

Filmen jag nästan gjorde klar igår vart föresten sådär. Ljudet var inte likadant på alla ställen så jag måste nog gå in och justera ljudinställningarna för varje klipp så det inte blir så stora kontraster. Jobbigt att lyssna på då ju. Men annars tror jag iaf inte att det var något större fel på filmen som tur var.

Nej, ska leta lite på nätet nu efter ev. fakta jag kan ha till mitt historia-arbete sen måste jag fundera över hur jag ska lägga upp det och så. Bloggar troligen senare. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag flyttar gärna fram stoppdatumet på historian :)

2008-02-03 @ 17:43:19
URL: http://carro89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0