Hockey i Östersund

Idag har jag varit i Östersund och spelat två matcher med mitt kära lag:) Var lite halvjobbigt (minst sagt!) att hasa sig upp ur sängen kvart i 6 i morse men det gick iaf:P Tur jag har en underbar mamma som var snäll och gjorde i odning min matsäck som jag skulle ha med till bussen. Hon skjutsade in mig till stan med:) - Thank you! <3

Matcherna gick hyfsat. Första matchen spelade vi mot Härnösand AIK (det sk. "bandylaget":P) och då vann vi tillslut med 3-2 även om det var nära med en kvittering i slutet. Andra matchen mot Östersund (som för övrigt startade en halvtimme efter den första) så gick det inte lika bra tyvärr:/ vi släppte tidigt in ett mål och sedan lyckades de peta in två mål till med. Så de ledde alltså med 3-0 redan efter första perioden men i andra perioden ryckte vi upp oss och spelade bättre. Vi hade en del chanser (liksom dem) att göra mål på men den perioden slutade oavgjord. Orken tröt en hel del för många spelare i vårt lag. Det tar på krafterna att spela varannat byte. Vi var alltså bara 10 utespelare plus målvakt. Dessutom hade ingen av oss spelat nån riktig seriematch sen i november. Det är trots allt en hel del skillnad tempo mässigt på match jämfört med träning. Ska också säga (till er som inte vet det) att vi alltså "bara" spelar två perioder per match. Vet inte riktigt varför men det är bara så:P

Jaja, vi lyckade åka hem med 3 poäng iaf så jag är relativt nöjd ändå:) Måste också säga att jag tycker det är så himla kul att spela hockey:) I just love it! Är så härligt att skrinna fram på den "vita ängen" och få en passning och sedan lyckas (förhoppningsvis) med en dragning och sedan skjuta ett dragskott. Me like so fu****g much:) Tycker synd om er alla som inte inser hur kul det faktiskt är.

Var ganska skönt att åka hem sen i bussen med och ligga och lyssna på musik. Lyckades halvsova ett tag med vilket jag behövde:) Är så skönt att åka hem och känna sig sådär halvslut/-trött. Känna den där känslan att man gjort något vettigt och kämpat. Svårt att förklara för dem som inte tränar och känt den där känslan men ni som tränar vet nog vad jag pratar om. Man mår bara så jäkla bra helt enkelt:)

Nej, resten av kvällen nu blir det till att slappa med min älskling:)
Ska väl förhoppningsvis unna mig lite popcorn och kanske också glass. Skulle vara gott. Och imorgon ska jag unna mig en lång och välbehövlig sovmorgon (för första gången på 6 dagar, lovely!). Ska för övrigt se lite på matchen FBK-SSK nu, hörde att SSK kvitterade nyss på tv:n som är på i bakgrunden. Kanske ska se NHL sen med, får se. Det känns ju inte helt olockande iaf;)

Hoppas ni får en avkopplande kväll!

Kommentarer
Postat av: sunkan

Hehe, jag vet precis va du pratar om ;D

2008-02-22 @ 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0