Filosofi är konstigt

Dagen har ägnats åt en jobbig skola (schemalagda lektioner+pluggande inför filosofi-provet i morgon) och träning.

Träningen var riktigt jobbig ikväll. Vi körde långa övningar med mycket skridskoåkning i, drygt med andra ord. Men säkert jävligt bra egentligen, men i allmänhet kände jag mig väldigt seg över hela träningen (vet inte riktigt varför?) men jag kämpade på ändå så gott det gick, så det fick duga.

I morgon är det då filosofi-prov och jag känner mig väldigt osäker på allting.
Jag blandar ihop gubbar och teorier hit och dit och får ingen riktig struktur i hjärnan känns det som. Filosofi är så konstigt. Haha, min mamma sa föresten idag: "Är det inte bättre att vi försöker lösa de problem som faktiskt finns i den här världen vi lever i i stället för att tänka ut huruvida den här världen existerar lr ej?".
Hehe, tycker det var en ganska klockren kommentar faktiskt. Dock går det nog inte att bara skriva så på provet imorrn tyvärr, inte om man vill bli godkänd åtminstone. Nämen helt seriöst, det är verkligen flummigt och jag har en känsla av att man kommer sitta där som en idiot i morgon och inte veta vad man ska skriva. Tydligen ska man iaf lösa något typ av problem och ställa två gubbar/två teorier mot varandra, inte kommer jag klara det heller:S - suck! Har ju försökt plugga en hel del för att fatta något men jag vet inte om jag har det minsta grepp ändå över alltihop:/ Ganska jobbig känsla. Enligt mig är filosofi väldigt, väldigt konstigt! Filosofi går emot allt man lär sig och har lärt sig innan vilket gör att man måste ändra sitt tankesätt helt. Ett tankesätt man ju faktiskt haft under hela livet. Inte konstigt att man blir så förvirrad egentligen.
Jag hoppas inte vår lärare har:
1.
gjort ett svårt prov
2.
höga förväntningar
Han borde ju tänka på att det faktiskt är vårt första filosofiprov nånsin:P

Shit, måste titta på Uppdrag granskning-avsnittet till debatten i morgon också:S Gud, det är så mycket att tänka på att man näst intill alltid glömmer bort något. I hate it! Måste börja se avsnittet nu så jag hinner se klart den. Tänkte försöka sova sen faktiskt. Får försöka läsa på filosofin lite mer i morgon på lunchrasten, vi har ju provet först efter lunch som tur är:) Good night!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

Är du verkligen säker på att vi verkligen lever? Och att världen verkligen existerar? Och att någonting verkligen kan vara någonting, eller är det bara något vi inbillar oss??? Är du säker på att något verkligen kan vara verkligt? (Tänk på: "Det snöar och det snöar inte").

2008-02-12 @ 09:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0