Paradisbad & inköp av 3 kg bacon

Jag leve och mår bra trots att jag inte skrivt här på väldigt länge. Har iaf haft ett par jättehärliga och lärorika dagar totalt sett sen sist jag bloggade.

I fredags var jag ledig och då tog jag och Jimmi och for in till stan precis som planerat. Vi kom dock iväg senare änvi trodde pga av at vi båda två var extremt trötta på morgon, surprise va!? (Naä, jag vet:P) Väl inne i stan for vi runt på lite olika affärer för att kolla efter prisvärda kylskåp, frysar och tvättmaskiner. Efter många om och men hittade vi tillslut riktigt bra sådana (alla 3 sakerna) på butiken "Hemma". Kommer nog bi osm så att Jimmi köper alla dessa saker därifrån. Han skulle dessutom få typ 1500 spänn rabatt vilket inte är helt fel, hehe:P

Efter att vi hitta dessa prylar så for vi till Paradisbadet och badade:) Det var jätteroligt. Helena och Stefan skulle också dit tydligen så vi umgicks en hel del med dem. Det var inge folk där alls i princip så det var jätteskönt att inte ha någa köer alls till russelbanorna:) Trodde verkligen att det skulle vara mer folk på en fredagkväll men tydligen inte. Vi var på badhuset i 4 timmar ca innan vi tröttnad och for och åt på en restaurang istället alla fyra. Det var även det mkt trevligt. Jag åt en kebabrulle med rhode island och den var verkligen supergod:) Ska nog äta kebab snart igen.

På lördagen jobbade jag 11-20 och det flöt fram sakta men säkert. Efter jobbet så for jag och hämtade Maria och sedan for vi hem till Jimmi och softade:) Vi (Maria, jag, Weppan och Jimmi)spelade bl a ett spel som hette "Visionary" som var jättekul. Man skulle vara två lag och sedan skulle man bygga upp olika former av torn medan man hade en ögonbindel på sig. Den andra personen i laget skulle i sin tur förklara för personen med ögonbindel hur den personen skulle bygga, d v s exakt hur tornet skulle se ut. Vet inte om jag förklarat tilläckligt bra så att ni fattar hur seplet funkar (är lite trött just nu av en speciell anledning som ni kan läsa om längre ner i detta inlägg)

På söndagen skjutsade jag hem Maria till sig och sedan begav jag mig till Max för ännu en arbetsdag. Det var 11-19 jag jobbade den här gången. Arbetsdgaen började med att jag fick gå til Hemköp bredvid Max och köpa HELA 3 kg bacon(!) Detta eftersom forskare ju upptäckt att det kan finnas miljögifter i bacon från bl a Irland och detta ladn skulle givetvis Max få sin bacon ifrån. Jag var därmed tvungen att gå och köpa garanterad svensk bacon från affären eftersom vi inte hunnit få nån leverans av svenskt bacon ännu. Lite komiskt, liksom första gången man köper bacon i sitt liv så köper man 3 kg. - haha! Kändes lite väldigt dumt att köpa upp 20 påsar av Lithells bacon på affären vilket förövrigt gjorde at affären bara fick 5 påsar kvar helt plöstsligt av just det märket...men vad ska man göra? Jag betalde ju för mig iaf....lr ja, Max betalde ju egentligen men ni fattar vad jag menar. Efter jobbet for jag hem och slappade. Lr föresten var jag och handlade en sväng med Jimmi också, vi köpte lite snacks - onyttig som man kan vara. Väl hemma igen blev lite av dessa onyttiga saker uppätna;P, cheezebolls för mig och chips för Jimmi.

Och så kommer vi äntligen till denna dag. Idag skulle jag egenltigen jobba 8-14 men det hela slutade med att jag jobbade 8-19, detta eftersom en person på jobbet bad om att jag ska skulle ta dennes kvarstånde timmar eftersom denna person var så extremt trött. Jag tackade ja eftersom jag dels behöver pengar och dels har svårt för att säga nej.  Det var jobbigt att jobba så pass många timmar men det var är trots allt måndag viket innebar att det var mindre folk än vanligt vilket var skönt, även om det förstås var rätt mkt folk ändå. När jag jobbat färdigt for jag hem till Maria och umgicks med henne. Vi pratade och spelade det klassiska spelet "Vem där", trevligt:)

Just nu funderar jag på att äta lite Cheeze bolls och se Skilda världar, vore skönt. Sov bara 5-6 timmar inatt och det är inte mkt för världen, just därför känner jag mig småseg just nu. Har så mkt jag vill hinna med den närmsta tiden att jag nästan blir helt galen.Är så svårt att få tiden att räcka till, allra helst när man ju måste jobba rätt mkt också (även om jag förstås uppskattar att jag ens har ett jobb och ännu hellre att jag får jobba mkt men ni förstår nog vad jag menar hoppas jag:P). Jaja, man får ta en dag i sän der och försöka planera upp lagom mkt för varje dag, mer kan man ju inte göra. Gå in i väggen är inte min stil så det tänker jag defintivt inte göra den saken är säker.

Nu ska jag bege mig härifrån så god natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0