Värsta Maxnatten nånsin:S

Jag har precis lyckats överleva det absolut värsta jobbpasset på Max sedan jag började där och det menar jag verkligen. Jag började jobba kl 19 och stämplade ut kvart över 7, ja för lite drygt 1 timme sedan dvs. Jo, det är faktiskt sant! Vi har varit 3 personer som jobbat på Max hela kvällen och natten sen kl 22, egentligen ska vi vara 6 st en lördagnatt som den här men eftersom 2 var sjuka och ingen var schemalagd alls på det sjätte passet av nån underlig anledning för natten så var vi bara 3. Inte gick det att "ringa" in nån/*några reserver heller eftersom ingen ville komma in och jobba med så kort varsel. En av oss som jobbade fick ta "driven", en grilla/dressa burgare och jag själv fick ta kassa inne vilket inte var kul kan jag säga. Det var kö till dörren från 1-halv 2 eftersom det inte går snabbt när man bara har en kassa inne. När man dessutom inte har smältost som är varm (och därför måste man värma den i mikron) och alla kunder bums vill ha sån plus att vår kära "Pommesfrites-maskin" fortfarande är trasig så blir det jävligt oeffektivt kan jag lova! Fy fan vad trött jag var och är just nu. När vi dessutom inte kunde förstänga ett dugg heller innan den riktiga "krogruschen" började så hade vi jättemkt att göra när väl allt folk gick från restaurangen. En annan lustig sak är föresten att folk gick in efter kl 3 då vi stänger trots att vi "hätt igen" dörrarna. Men folk tryckte upp dem och skulle bums in och ha mat ändå:s Sista kunden betalade ungefär kvart i 4, 45 minuter efter stängning dvs! Det är helt sjukt hela den här grejen alltså:S. Det "roliga" nu är att jag MÅSTE sova eftersom jag är svintrött, hinner dock bara sova ca 7 timmar eftersom jag börjar jobba 16.30 imorrn igen och ha stängning då med, orka:(:S. Ytterliggare en "rolig" sak var att städpersonalen kom in strax innan 6 och skulle städa föresten, haha och vi hade skitmkt kvar att diska och sånt. I vanliga fall är man ju klar när de dyker upp. När vi sedan tillslut äntligen stämplat ut och skulle gå ut genom dörren så mötte vi Kajsa som ju skulle börja halv 8 och börja förebereda för söndagen, dvs idag!:S Haha, jävla komisk situation alltså....jobbig men komisk. Är helt slut i huvudet och kroppen nu men det är väl inte så konstigt kanske. Ont i ryggen har jag också och i mitt knä ibland:S suck!

Men jag ska ta och sova nu, kände bara att jag ville skriva av mig lite av mina känslor och berätta lite för er om hur min jävligt jobbiga natt varit. Sen har det säkerligen blivit väldigt osammanhängade detta inlägg men det orkar ja inte bry mig om just nu. Hoppas verkligen ni haft det bättre än mig men det är jag tämligen säker på att ni haft (det är otroligt svårt att inte ha haft det bättre än mig natten som var). En sak vet jag iaf och det är att...
...JAG SKA ALDRIG MER JOBBA EN LÖRDAGNATT PÅ MAX MED BARA 2 ANDRA MEDARBETARE, ALDRIG!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh fy tusan, det lät inget vidare hörrö. :/ Hoppas att ni krävde dubbel lön. ;)

2008-12-21 @ 15:05:36
URL: http://metrobloggen.se/orebrostudent
Postat av: Sara

Fy fan vilket helvete ni måste ha haft. Kan inte ha vart roligt för fem öre. Som före gående "talare" hoppas att ni krävde dubbel lön. Själv har man vart sjuk i en hel vecka. Aja tänke bara att ja skulle skriva en liten rad. Hoppas att du har det bra. God jul och gott nytt år. Kram /Sara

ps.hoppas att du vet vem ja e :).ds

2008-12-21 @ 19:42:15
URL: http://www.zamwheats.com
Postat av: Linnsan

nä fy fan!!! seriöst nått måste göras åt det där jävla stället, ni skulle strejkat!!

2008-12-23 @ 10:37:27
URL: http://osterberglinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0