Liten veckouppdatering

Det var evigheter sen jag bloggade här senaste så nu är det sannerligen på tiden. Den senaste veckan har varit rätt så bra. Lite drygt med allt jobbande dock för min del men jag kommer nog glädja mig desto mer när lönen för decembermånad kommer. När jag dessutomn inte alls kommer ha lika många timmar i januari så känns det välehövligt att få en lite "fetare" lön nu för december.

Just nu sitter jag hemma hos Jimmi framför hans stationära dator och tycker lite smått synd om mig själv, jag är nämligen sjuk. Har inte varit sjuk på jättelänge men nu var det tydligen dags. Känner mig feber-yrslig och krasslig i halsen, inge vidare med andra ord. Låg och sov jättelänge idag bara för att jag kände mig så pass sjuk och hängig. Kände redan igår att något var på gång. Förmlodligen hade jag feber redan då. Halsen var dock bättre då jämfört med idag. Hoppas verkligen jag kan piggna till snart eftersom jag ju jobbar imorrn igen. Om jag mår såhär imorrn så har jag inget annat val än att ringa och sjukanmäla mig till arbetet vilket inte brukar vara så populärt eftersom det är så svårt att få tag i ersättare. Jaja, vi får se hur jag mår imorrn men jag hoppas förstås på det bästa.

Tänkte ju träffa Maria och åka in en sväng till stan idag också men det kunde jag verkligen inte utföra när jag mår som jag mår:( Tur det finns te, honung, ipren och c-vitamin såna här stunder iaf. Hoppas mitt immunförsvar kämpar bort min influensa snart.

Snart är det ju banne mig nyår också, inte orkar jag väl vara sjuk då heller - usch! Hoppas, hoppas, hoppas att jag kryar på mig fort. Om inte annat blir det ett väldigt lugnt nyårsfirande, t o m för lugnt nästan för min smak. Blir förmodigen middag hos Jimmis föräldrar som det ser ut just nu och sen kanske en sväng hem till min mor. Vi får se.

Kanske ska berätta lite om hur min jul har varit innan jag avslutar detta inlägg. Min jul har varit väldigt bra. Firade den hos min pappa med han själv, Marianne, Betty, Mange, Helena, Micke, faster Märta och farmor. Jimmi dök upp senare på kvällen vilket var trevligt som tusan:) Det var mysigt och lugnt hela julaftons-dagen och kvällen. Blev förstås julbordsätande, Kalle-anka-tittande, övrigt tv-tittande och en hel del sällskaps-spelande. En sak som var lite crazy var att jag och min syster Helena inte gick och la oss nånting på julaftonskväll föränn klockan var 8 på juldagsmorgonen. Detta eftersom vi for upp till Norrflärke där Helenas pojkvän bor för att uppleva alla marschaller de tradetionsenligt brukar sätta upp tidigt på juldagsmorgonen över hela byn (efter vägen). Det var bra många km av marschaller vilket var mäktigt. Det var riktigt läckert faktiskt och fastän klockan blev otroligt mkt innan jag fick sova den natten så ångrar jag det inte för en sekund.

På juldagen var jag hemma hos min mor och åt julbord, spelade julklappsleken och öppnade julklappar.
Vi tog också en promenad och såg några Macgyver-avsnitt. Min bror hade nämligen fått två boxar med Macgyver av oss syskon i julklapp:) Det var mysigt och trevligt, lite drygt bara att åka in och jobba på natten. Jag hade nämligen ett arbetspass från 24-04:S Har för övrigt jobbat natt alla juldagar förutom julaftonsnatten. Tur man får dubbelt betalt för det iaf:)

Nej, nu orkar jag inte skriva mer här. Ska se nån film lr nåt tror jag. Återkommer när jag har lust/ork. Sköt om er och var glad över att ni är friska om ni nu är det (man vet aldrig när sjudomen slår till, tro mig)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0