Jörgen är helt otrolig

Jag såg givetvis mkt på OS igår, gick upp redan kl 7 för att se Jörgen Persson i pingisen mot Samsonov - Och sicken match det blev alltså! Har aldrig varit med om nå mer sanslöst spännande. Jag hade räknat ut Jörgen när Samsonov tog hem fjärde setet och ledde med 3-1 i set, men Jörgen lykades vända och vann! :D Helt makalöst! En 42-åring kom till en kvartsfinal när han var i sitt livs form för typ 8 år sedan. Detta var tydligen inte nog heller för i morse besegrade han kroaten Primorac i kvarten med komfortabla 4-1 i set och spelade hur bra som helst. Givetvis var jag uppe tidigt och såg matchen och jag gottar mig åt den än:) Tycker det är så jäkla starkt gjort alltså att kunna spela så bra i förmodligen sitt sista OS. Nu väntar enbart kineser framöver och det kommer bli oerhört tufft. I semin (som spelas kl 4 i natt) ska han möta världsettan det senaste året och han lär ju vara ruggigt bra alltså. Hur det än går för Jörgen framöver om han så blir fyra lr kommer etta kommer jag iaf aldrig glömma hans insats under detta OS. Det är så himla stort egentligen att vi lilla Sverige först har J-O men sedan också Persson i toppen under OS-turneringar. Minnen kommer tillbaka fr Aten-OS för fyra år sedan då J-O skrällde och överaskade alla med att komma till semi. Tyvärr fick han aldrig nån medalj då men vilken insats ändå. Så gammal men ändå jäkla bra.

Titta och minns speciellt denna Waldner-boll:)
Magiskt är ordet jag bara ryser när jag ser det - Så jäkla fantastiskt bra!:D



Vidare såg jag också på seglingen men det gick ju inge vidare.
Förstår mig inte på den där sporten alltså:S. Hur fasen ska man kunna segla fort som då? Beror det på hur man har seglet som lr vadå? konstigt är vad det är. Lööf och Ekström lyckades komma sist i sin final iaf och det var ju mindre roligt at se:/ Skämmigt även om de ju lyckades få ett brons totalt iaf. Men bronsglädjen kommer av sig lite när man visste att de hade sån jättechans på guldet och sedan blir det "bara" ett brons ist.

Roligt med Rolf-Göran Bengtssons silvermedalj i hästhoppning också:)
Hörde på tv igår att han inte vuxit upp i nån rik familj utan fått haft lite halv-si-sådära hästar under hela sin karriär. Tycker det är vädligt roligt att se att pengar inte styr framgång.

Ska bli spännande att se Klüft senare idag också. Jag hoppas och tror att hon har medaljchans. Givetvis ska jag se Perssons smeifinal i natt kl 4 också, vet inte om jag kommer vara upp till dess lr sova innan MEN jag ska se den iaf, den saken är säker. Även om jag tror att det blir oerhört svårt för Jörgen att vinna denna gång, tyvärr. Men hoppet är det sista som överger en, man kan ju alltid drömma;)
- Heja Sverige! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0