Vi fann "Luddes stuga"!

Nu har jag precis kommit hem efter en jättehärlig vandring i skogen upp till "Luddes stuga". Vi höll inte på att hitta stugan först men tillslut lyckades Stefan se den och det visade sig att vi tagit den svåraste och brataste vägen dit upp. Egentligen skulle man som gå runt hela toppen men vi hade gått rakt över branten som iofs var kortare men väldigt svårvandrad. På vissa ställen var det rena rama bergsklättringen i princip. Det var skönt att gå inne i själva skogen dock, tycker man blir så avslappnad där på nåt vis. Det är verkligen rogivande på nåt sätt, svårt att förklara men nåt speciellt är det allt. När vi äntligen lyckats ta oss till stugan tog vi och fikade tunnbrödmacka:) Alla drack kaffe utom jag såklart eftersom jag verkligen inte gillar det. Nej, jag hade med mig vatten ist i en liten flaska och det gick lika bra:) VI pratade och stannade ett tag däruppe vid stugan där vi satt utanför i ett vindskydd. Det var en väldigt fin liten stuga och framför stugan fanns det ett vindskydd med en grillring utanför och där4inne satt alltså vi. Jättemysigt måste jag säga. Det fanns även ett litet utedass. Vi satt där ett tag och fikade och kollade på den underbara utsikten. Efter ett tag började vi vandra hemåt igen och då lyckades vi hitta den rätta stigen som tur var. Hade man gått över berget (samma väg som vi kommit) hade man väl slagit ihjäl sig lr nåt:P. Älskar verkligen såna här typer utav utflykter<3 Tycker synd om de människor som inte kan se och njuta av allt det fina och fantastiska i vår natur.

Här nedan är lite kort som jag tog däruppe.









Nu blir det till att äta hallontårta eftersom mamma och Ola kommit hem från deras bio-kväll:) Ola fyller år idag som sagt och därför den goda tårtan:) Jimmi håller på att hjälpa nån släkting med att flytta så han har jag inte hunnit vara med ikväll. Jag hoppas dock vi kan ses snart för jag saknar han. Nej, nu blire tårta:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0