Visa hänsyn, tack!

Imorse ringde Maria från Max och frågade om jag kunde ryka in och jobba extra. Trots att jag var jävligt trött tackade jag ja och for in med Mariannes bil. Inte blev det bättre heller av att jag varit uppe till 3 natten innan eftersom jag såg på Skilda världar. Nåväl, jag behöver ju pengar så det var bara till att pallra sig in och jobba. Jag skulle jobba kl 11-20 men det hela slutade med att jag var kvar till 21, det blev så eftersom det var så mkt folk. Herregud, jag som tyckt det varit mkt folk de tidigare två dagarna jag jobbat men det var ändå ingenting jämfört med idag. Helt sanslöst alltså! Snacka om att ha ett stressigt och effektivt jobb. Man måste tänka två steg före hela tiden i princip annars funkar det inte:S Har varit mkt folk hela dagen och därför är jag väldigt trött just nu i både huvud och ben. Behöver verkligen sova ut imorrn känner jag annars kommer jag aldrig att orka jobba hela lördagnatten. Ojojj, jag som ska spela match på söndag kl 2 också. Hur tusan ska det gå om jag kommer hem sent på lördagnatt? Har hört att man kan behöva vara kvar och städa tills typ 5-6 trots att de egentligen stänger där redan kl 3. Det är lite sjukt men det blir väl en hel del att städa när det mest är fylleskallar på besök:P man kan ju föreställa sig:/

Måste få klaga lite också på alla jäktade och sura kunder som inte verkar kunna visa den minsta hänsyn till oss som jobbar. Ja menar, ser det ut som att nån av oss som jobbar latar oss kanske? Svar: - Nej! Vi skyndar oss allt vad vi kan och mer därtill, allt för kundernas bästa men ändå får man höra klagomål  - Herregud, vi är väl inga robotar! Vi som jobbar är människor vi också, så tänk på att vara trevlig och visa hänsyn även om din beställning skulle bli lite försenad. Vi gör det faktiskt inte med flit en sån gång, tvärtom! Cred dock till alla ni kunder som är trevliga och visar hänsyn:) det finns ju faktiskt såna också. Som tur är är de flesta kunder trevliga iaf och hjälpsamma så det är alltid nåt ivf.

Nej, nu måste jag banne mig ta och kolla vidare det jag ska här på datorn och sedan lägga mig och sova. Shit, vad påfrestande ett jobb kan vara alltså. Natti!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du fattade iallfall vad jag skrev. Jag var så jävla förbannan så fingrarna bara smattrade på tangentbordet. Såg att det blev lite stav fel och meningar fel. men orkade inte bry mig :) SÅ du JObbar på max. Igår? Jag var där på max drive in. Beställde endast chilicheese. Skulle gjort som johan sa då. Han tyckte nämligen att jag skulle gå in och beställa. vi stod i kön rätt länge.:S Bara för att jag skulle få mina fyra ynka Chilicheese. Kram//A

2008-08-30 @ 08:19:56
URL: http://angelica89.blogg.se/
Postat av: Carro

Låter stressigt och jobbigt men du är duktig du som jobbar och sliter:)

2008-09-01 @ 08:46:28
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Angelica

haha jo jag visste att det inte var du som sköte de eftersom det var en killröst:) Men jag menade att du jobbade där inne. Håret har typ växt 5-10 cm sendan studenten och nu funderar jag på en frisyr som går en bit under öronen. inte sådär avklippt men ja. kanske lägger in en bild om det blir bra;) Har du ett schema du förjer eller ringer de till dig när de behöver folk? Kram

2008-09-01 @ 16:17:41
URL: http://angelica89.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du gör de bra som jobbar där!



Ja jag tycker de också och alla andra tycker de med:P haha, :) så nu söker jag vidare ;)

2008-09-01 @ 17:57:29
URL: http://rosesrred.blogg.se/
Postat av: Carro

Det är nog väldigt naturligt att det känns virrigt med allt nytt och det är ju ett stressigt jobb i sig så det tar nog ett tag att komma in i det hela:) Men va kul att du har fått jobb och du är duktig som jobbar:)

Jag går ett helt år, jag kanske kan avsluta vissa kurser liiite tidigare men jag räknar med att gå ett helt år. Känns lite både och men ändå skönt att slippa stressa:)



Ha det bra! Kram Carro och vovvarna hälsar:)

2008-09-01 @ 19:02:44
URL: http://carro89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0