Början till ett jobb?

Idag har jag vart i stan på två anställningsintervjuer.

Den första var med Max och den gick finfint.
Den gick t o m så pass bra tydligen att jag ska få provjobba där redan imorrn och på torsdag 9-15. Det var verkligen inte dåligt för mig. Jag blev jätteförvånad när tjejen som intervjuade mig vid slutet av intervjun frågade om jag vill testjobba och sedan om jag kunde redan nästa dag, d v s imorrn. Jag blev förvånad men glad. Känns skönt att äntligen ha chansen att få ett jobb och tjäna lite pengar i höst. Sen kanske jag inte kommer att passa för jobbet p g a stress och annat men jag hoppas jag ska klara av det. Om inte annat så får man väl bara testjobba dessa två dagar och sedan sluta om det skulle vara alltför drygt. Men jag har en inställning om att jag ska klara det och det tror jag gör mkt. Det plus att man har en positiv inställning tror jag är det viktigaste. Om inte annat så lär man väl få med sig en del erfarenheter efter dessa två dagar iaf. Visst, det är väl inget "drömjobb" precis men det är ändå ett jobb där man får träffa mkt människor vilket jag tycker är kul. Sen är det säkerligen jävligt stressigt där och kanske lite jobbigt för fötter med eftersom man står hela dagen men ändå. Jag tror jag ändå har en god chans att klara det där med fötterna eftersom jag tränar så pass mkt som jag gör. Jag var föresten tvungen att köpa in ett par svarta inneskor jag skulle kunna ha där också. Som tur var hade de halva priset på rean på Wedins skor så där hittade jag ett par svarta skor för endast 114 kr. Det tycker jag var jättebilligt faktiskt. Fanns en hel del andra skor där också som jag vart lite sugen på att köpa. Får se om jag hinner ta mig en titt där imorrn efter jobbet, är ju bra att passa på att köpa skor när det är så OTROLIGT billigt. Allra helst för mig som inte har så mkt skor:P
Jaja, åter till max-pratet nu. Vi får se vad som händer efter dessa två arbetsdagar men jag ska göra mitt bästa iaf och sedan får vi se hur långt det räcker:)

Den andra anställningsintervjun hade jag på Scandic hotell med ett företag som hette ProAqua. Det är ett försäljningsjobb och ska jag vara helt ärlig så känns det inte sådär jättelockande. Man ska tydligen fara runt till olika företag och presentera coh försöka sälja en viss produkt. Lönen är visserligen bra oavsett om man säljer lr inte men själva arbetssysslan...njaaa, det känns inte riktigt som "jag". Jag hoppas faktiskt inte att jag får jobbet med tanke på detta, det är lättsammare det än att man måste tacka nej. Sen nämnde jag förstås aldrig på anställningsintervjun heller att jag inte var så jätteintresserad. Men jag tror inte det är så stor risk att jag får jobbet med tanke på att de enbart idag intervjuat hela 25 personer(!). Jaja, det var intressant att se vad det var för nåt iaf men pengar kommer aldrig komma i första hand för mig. Det viktigaste är ändå att man har ett jobb som verkligen trivs med.

När jag kom hem från stan har jag fortsatt måla "Maskinhallen" med Helena. Vi målade vitt på knutarna och runt fönstrena. Det blev riktigt fint faktiskt:) en väldigt stor skillnad jämfört med hur det var förut. Kanske fortsätter målningen imorrn efter att jag kommit hem från stan om det inte regnar lr nåt. Sen beror det förstås på hur trött jag är med:P

Funderar på att kanske bege mig ut på en joggingrunda ikväll. Hade ju ingen fotbollsträning igår eftersom 5:an-laget hade match, vilken de för övrigt förlorade. Skulle kännas skönt med joggingrunda och sedan en fortsatt avkopplande "slapp-kväll". Ta vara på kvällen nu för den kommer aldrig åter! :)

Kommentarer
Postat av: sandra

Det är faktiskt så att jag vet inte vad det kommer ifån! Det bara dök upp, hittade det i mitt hus x) Lycka till!

2008-08-26 @ 20:05:27
URL: http://sandas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vad kul att du fått jobb.. hoppas du får det nu då.. lycka till bus vännen :)

2008-08-26 @ 20:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0