Match, simning & pizza

Har haft ganska fullt upp det senaste dygnet, här kommer iaf en uppdatering.

Igårnatt hämtade jag Helena runt 3 inne i stan vilket gick bara bra.
Lite sjukt bara att det kan vara SÅ fruktansvärt mörkt ute men så vips inom en 45 minuter är det helljust igen. Sommaren är verkligen underlig ibland. Fram tills dess hade jag spelat det gulliga spelet "Spyro" på Jimmis X-box. Det var kul men det gick inte nå vidare bra. Hoppas Jimmi kan hjälpa mig nästa gång, igårnatt låg han nämligen mest och sov bara (han somnade 24.00).

Nåja, efter att jag hämtat Helena inne i stan och skjutsat hem henne till mor for jag tillbaka till Jimmis hus. Väl där bestämde jag mig för att det var dags att sova men självklart fastnade jag vid OS-sändningarna:P Det var damernas avgörande handbollsmatch den här gången. Jag hade bara tänkt slå på tvn för att kolla ställningen faktiskt men vips fastnade man där. Det var lätt vä'rt det såhär i efterhand iaf eftersom Sverige vann och nu är vidare till kvartsfinal:) Efter handbollsmatchen var det simning, final i damernas lagstafett där Sverige hade ett lag med. Självklart var jag tvungen att se det också:P Det gick dessvärre inte så bra, Sverige kom sist men men det kan ju inte gå bra jämt. Sedan såg jag slutligen också lagkappen då USA och den store Michael Phelps var med. Var bara illa tvungen att se om han skulle lyckas få sitt åttonde guld lr inte. Efter det loppet gick jag äntligen och la mig och klockan var bara halv 6 på morgonen när jag somnade.

Ni kan ju gissa om jag var trött när jag vaknade.
Jimmi väckte mig runt 11 och då var jag verkligen helt jävla död, haha. Måste ha varit värsta morgonen på länge alltså - Helt sanslöst! Nåja, jag tog mig ur sängen runt 1 iaf så jag han äta frukost och göra mig i ordning inför matchsamlingen kl 2. VI hade match med trean mot Husum nämligen. Det gick faktiskt hyfsat för mig personligen men tyvärr förlorade vårt lag med 5-1 efter ett par riktigt billiga mål i andra halvlek, det var lite trist men that's life sometimes.

Efter matchen for jag till Kornsjö och badade med Helena, Stefan, mamma, Betty och Mange.
Vi simmade 200 m och tog därmed årets simborgarmärke. Är en fin tradition det där att ta det märket varenda år:) Det var iskallt i vattnet men ändå uppfriskande och skönt på nåt konstigt sätt. Väl hemma frös jag så jag fick låna en myströja av min mamma och ett par tjocksockar, jätteskönt!:) Har det fortfarande på mig faktiskt. Väl hemma for vi in till Bjästa och beställde pizza och jag tog en "Kyckling-Hawaii-rulle" som visade sig vara jättegod:). Är kul att prova nya saker ibland.

Ikväll var himlen verkligen jättesnygg så jag kunde inte låta bli att gå ut och knäppa kort på den. Tycker verkligen om vår fantastiska och fascinerande natur:) Här nedan ser ni bilden, inte så tokigt va? Tyvärr blir det ju aldrig lika fint på bild som det ju är i verkligheten men, men:P



Det var dock inte så vackert över hela himlen utan bara på en liten strimma. Resten av himlen var ganska mulen så det lär nog bli en del regn inatt, se själva här nedan.


Kommentarer
Postat av: carro

Härliga bilder!

2008-08-18 @ 13:56:04
URL: http://carro89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0