Pinsamma OS-sändningar!

Vaknade halv 11 i morse av att mobilen ringde. Det var pappa som ville upplysa om att Gustav Larsson höll på att ta medalj i cykliusternas tempolopp, ja kanske t o m guld! Jag gick upp och sa till Helena. Vi begav oss tillsammans upp till far för att följa slutstriden. Tyvärr vann inte svensken guld men väl än silvermedalj vilket jag tycker var jävligt bra gjort:) Snacka om att slita sig till en medalj alltså, ojojojj.

Resten av dagen har jag spenderat med att följa OS-sändingarna.
Det har varit intressant. Kul att det gick bra för simningen. Men en grej som jag stör mig nå djävulskt på är hur fan SVT priroriterar sina sändningar som! Jag menar, hur kan man välja att sända simningen framför bordtennisen när Sverige inte ens är med i simningen MEN är med i bordtennisen:S Det är för mig en stor jävla gåta! Sen att man inte ens sände tennisdubbeln heller där Johansson och Aspeling tog sig vidare till kvartsfinal. Pinsamt av SVT måste jag säga, man blir jävligt besviken!:( Sen att de inte ens kan sända nå vettigt på svt24 heller, iställer för att sända bordtennisen lr tennisen där så hade man simhopp där inte en enda svensk deltog. Visst, jag har inget emot simhopp det kan vara rätt kul att se faktiskt MEN när det inte ens är nån svensk med och det finns svenskar som just vid det tillfället deltar i andra sporter!? Varför ska man då inte bevaka svenskarna i de andra sporterna!? Nej, usch vad besviken man får bli alltså. Likadant var det i Sydney-OS så vitt jag kan komma ihåg. Då var det också ett jävla strul/misslyckande med sändningarna i form av att de inte sände vissa sporter där svenskar deltog. I år hade man ju hört att SVT skulle ha typ den bästa OS-bevakningen nånsin men inte fan stämmer det heller:S Lr ja, är man enbart ute efter simningen så lär man ju vara nöjd men jag tror faktiskt att de flesta vanliga svenska medborgare vill följa våra OS-deltagare när de är igång och inte nåt annat då.
- Nej, skärpning SVT för det är riktigt pinsamt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0