Liseberg i september!

Fan vad roligt! :D Jag och mina kompisar har börjat planera en resa ner till Gbg och Liseberg <3 den 12-15 september. Vi har t o m bokat in oss på ett vandrarhem där nere för två nätter:) Vi funderar skarpt på att bila ner till Sthlm på fredagmorgon och sedan åka tåg därifrån Sthlm till Gbg. Kommer bli asroligt alltså! Jag längtar jättemkt. Visst det kommer gå en hel del pengar såklart men det är det värt! Vi har iaf kommit överens om att försöka köpa billig mat på willys lr nåt och inte gå på värste dyrrestaurangerna och äta:P det tycker jag är förnuftigt. Jag ser mest fram emot att få besöka Liseberg igen, jag älskar verkligen deras karuseller. Den enda karusellen de inte har är "Extreme" som finns på Gröna Lund men, men, man kan inte få allt. Jag hoppas att jag ska få gå på Liseberg på lördageftermiddagen och hela söndagen, det skulle verkligen vara jättekul. Tänk, vad mkt man skulle hinna åka då alltså ojojojj:D

Shit, klockan är jättemkt nu egentligen men jag har blivit pigg av allt planerande som vi hållit på med angående vår resa. Ska bli så himla roligt att fara ner dit med bra sällskap också:) - Kommer bli en höjdare alltså! Jag hoppas verkligen bara att alla kan följa med. Totalt är vi 6 personer om alla kan, vilket jag som sagt var hoppas. Vi har också planerat att ta en krogrunda på fredagkväll där nere i Gbg men vi får väl se om vi hittar där först och främst, hehe;P. Det är ju inte det allra lättaste speciellt inte om man har mitt lokalsinne:P. Som tur var verkar vårt vandrarhem ligga nära centrum iaf, drygt bara 3 km därifrån. Det innebär att man lätt kan gå in till cetrala Gbg, perfekt!

Nej, man kanske ska försöka få åt sig några timmars sömn nu så man orkar upp i någorlunda halvvettig tid imorrnbitt. Blev nog ett rätt struligt och ostrukturerat inlägg det här men det struntar jag i för tillfället, haha:D Jag är bara så jäkla sugen på att denna resa ska bli av snart! Jag längtar verkligen:) God natt på er nu och dröm sött! (förmodligen sover ni väl redan men iaf:P)

Jag slänger in två underbara bilder från Liseberg som jag tog med mobilen nu när vi sist var där. Kvalitén är inte den bästa men håll till godo ändå:P


Den här bilden tog jag alldeles inna jag skulle åka Balder. Jag stod först i kön! Balder som för övrigt är en riktig höjdare att åka. Första nedförsbacken (lr vad man kallar det) känns verkligen alltså! :)


Här ser ni en bild på Kålårado som är lugn men rolig:D Dock blir jag irriterad när jag åker den och inte blir ett dugg blöt. Man skrattar alltid när man åker denna karusell eftersom vem som helst kan riskera att bli blöt:)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej hej! jo jag vet, men har ingen aning om hur mycket den kostar men jag skulle verkligen vilja ha den i mitt(vårt) "nya" rum. Allt väl med dig? Lite dålig på att svara:s Ser att du ska till liseberg?! vad kul, ska du fara med kompisar eller med din pojkvän? Kram

2008-08-06 @ 05:45:27
URL: http://angelica89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0