Jag har vandrat långt & länge

Jag har vandrat långt och länge

men inte funnit det jag söker

Mål och mening har skingrats

suddats ut och glömts


Det sägs att vägen är målet

men ingen har sagt hur länge

Letandet blev ett liv, ett sätt att vara

sökandet ett självändamål


Solen går alltid ned varje kväll

Den bekymrar sig inte

Självlysande, som denna himlakropp är,

hade nog med sitt att belysa jorden


Vid lägereldarna besöker mig alltid

nattflyn och mystiska skuggvarelser

Tankarna försöker bringa ordning på

den kronologiska följden av händelser


Ensamheten, dagens misslyckande

och planeringen för nästa dag, tar

all min tid och suddar ut alla gränser

Varje dags händelser flyter samman


Nätterna är kalla och mörka

Jag fryser under min filt medan

mardrömmarna rider min själ

och suddar ut alla gränser


På irrande stigar och vägar letar

jag mig åter till den ort där jag en

gång startade min vandring, men

väl tillbaka finns inget jag kan känna igen


Jag har vandrat långt och länge

och glömt vad jag sökte

Mål och mening hade suddats ut

och glömts – skingrats

 

/Miragen 2008

(*Miragen=hägring)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0