LHC tar hem guldet

Det blev inget historia-skrivande för mig ikväll, hade historian på mammas dator och den orkade jag aldrig starta upp:P men jag läste iaf igenom nåt häfte vi fått läxa på till imorrn i kursen "kvinnligt, manligt, mänskligt", alltid nåt. Var ett jävligt tråkigt häfte dock men nu är det gjort iaf.

Kvällen har jag annars ägnat åt LHC-HV. Var en riktigt spännande och bra match!
Kul att HV kunde komma ikapp och hålla liv i matchen trots LHC:s ryck i första perioden. Tror det här kommer bli en fortsatt bra och jämn matchserie. Känns som att båda lagen är riktigt bra. LHC:s första och fjärdekedja är jävligt heta. Det känns dock som att HV överlag har fler spelare som kan avgöra men jag tror ändå att LHC har en klar fördel i och med att de har de hetaste spelarna (Mårtensson, Weinhandl, Mikael "Musse" Håkansson, Staal m fl). Så mitt tips blir ändå att LHC tar hem hela matchserien med 4-3 i matcher, men det kommer bli grymt tufft! Jag hoppas nog lite mer på LHC också eftersom jag gillar de mer än HV. Tycker så gott som alltid att LHC brukar bjuda upp till jävligt bra spel - de brukar lira och göra snygga mål osv. Men, men det kanske inte räcker iaf. HV har ju vunnit serien så dem är ju jävligt bra dem med (Åkerman är grym på backen!) så man vet aldrig. Jag hoppas och tror dock, som sagt var, på att LHC tar hem det hela tillslut. Jag ser fram emot nästa match!

Kommentarer
Postat av: Ylva

HV71 vinner.

2008-04-08 @ 09:01:04
URL: http://hockeyflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0