Till er som har det svårt

Har faktiskt lyckats (för ovanlighetens skull) med att göra en hel del "nödvändiga" saker idag efter skolan :) Jag har värmt mat och ätit, städat upp det värsta på rummer, hjälpt min syster via mobilen att få till DC++ samt MSN, läst lite geografi samt förberett mig i god tid för att snart sova. Jag hoppas jag är piggare i morgon jämfört med hur jag känt mig idag. Imorgon ska vi se film på sv+historian iaf, det känns skönt och slappt:) Film på lektioner funkar alltid.

Det är många människor i min omgivning som har det jobbigt just nu på olika sätt. Jag kan bara säga att jag tycker väldigt synd om er och att jag hoppas att det snart ska bli bättre för er. Sj har jag det egentligen rätt så bra ändå om jag tänker efter. Klart man alltid tycker att "gräset är grönare på andra sidan" men om man tittar riktigt noga så kan man upptäcka att det faktiskt knappt finns nå gräs alls på vissa sidor med. Därför ska jag helt enkelt försöka vara nöjd med det jag har just nu och inte klaga över småsaker. Här kommer några bra ordspråk om motgångar till er som har det tufft:

"Efter regn kommer solsken"

"Det är den som går vilse som hittar nya vägar"

"Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap"           

"If you can't stand and fall, you shouldn't stand at all"


Nu ska jag strax sova...God natt på er :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0