Krasslig & romantisk bok

Har känt mig väldigt krasslig idag :( På multimedialektionen (ca kl 12) så kändes det nästan som jag hade feber:/ blev inte bättre precis av att den höga ljudnivån i datasalen med. Egentligen skulle bara halva klassen vara där idag men nästan hela klassen var där ändå:S Många hade tydligen glömt om de skulle vara där på torsdagar (som idag) lr tisdagar.Vår lärare hade inte med sig lappen heller där det stod vilka som skulle vara där när. I vilket fall som helst vart det inge lyckat att alla var där. Det är i princip omöjligt att spela in saker via mikrofonen när alla pratar och spelar hög musik i bakgrunden. Som tur var kunde jag skriva på Ylvas och mitt radioprogram-manus ist. Ylva var inte där. Hon har vart sjuk idag, den stackaren:/ Hoppas hon dyker upp i morgon iaf.

Har egentligen träning om 4 minuter men jag ska inte fara pga min förkylning.
Usch, känns som att jag kommer bli sjuk, åtminstone lär jag få ont i halsen snart. Jag hoppas verkligen jag kan gå till skolan i morgon. Tycker det är så drygt att vara borta och missa genomgångar etc.

Efter skolan har jag umgåtts lite med min syster, samt läst en hel del på boken: "Den unge Werthers lidanden" . Det är en sk. klassiker från 1774 som Goethe har skrivit. Vi måste läsa en sån här typ av bok och sedan göra en recension om den på svenskan. Har läst 28 sidor(!) Yeaah. Det är faktiskt rätt mkt ska ni veta med tanke på att språket är så gammalt (och därav är det svårt att förstå vad de menar). I början av boken fattade jag inte så mkt kan jag erkänna:P men nu när jag läst en bit så börjar jag förstå en del. Nyss har Werther träffat en tjej som han blivit helförälskad i, dock har tjejen redan en fästman. Ska bli spännande att se vad som kommer hända härnäst. Det verkar som att romantiken i boken börjat nu iaf. Det tycker jag om. Romantik = Sweet!
Nej, nu ska jag ta och läsa vidare & äta en apelsin! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0