Jävla Timrå

Sitter och ser på Modo-Timrå för tillfället fast nu är det paus innan sista perioden. Det ser inte så bra ut för Modo:( underläge me 0-3 på hemmaplan, pinsamt! tur att jag inte är där iaf då hade det känts ännu värre. En period återstår ju dock så man ska ju aldrig säga aldrig men just nu känns en vändning långt borta. Modo skapar en hel del chanser men man får ju omöjligt in pucken och utan att göra mål vinner man inga matcher. Jag hoppas verkligen att Modo får in pucken nu i sista perioden.
Modo har överhuvudtaget haft en rätt tung start på denna säsong.
Man vann iofs första matchen mot Djurgården med 5-4 men utan att ha något vidare spel (förutom i sista perioden då). Jag var själv och såg den matchen live:) Härligt att Wernblom fick avgöra då! Sen i torsdags när de spelade mot Mora hade jag träning så då kunde ja inte följa matchen nånting alls. Men jag har hört och sett efteråt att Modo hade spelat väldigt dåligt. Men det var iaf duktigt av de att hämta upp ett 4-0 underläge till 4-3. Men nära skjuter ingen hare som bekant. också nu då (som sagt var) underläge mot timrå hemma med 0-3...ILLA!

Helt klart krävs det skärpning i Modo om man vill försvara sitt SM-guld! Spelarmaterialet finns helt klart, det gäller bara att alla börjar prestera sig bästa. Just nu är man alldeles för osamspelta och så. Tur att säsongen är lång iaf. Jag tror och hoppas att Modo även i år ska lyckas knipa guldet till sist. Kom igen nu Modo!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Modoklacken sööög ^^

2007-09-30 @ 12:49:24
URL: http://hockeyflickan.blogg.se
Postat av: Rika

Jag vet, pinsamt är vad det är! :(

2007-10-01 @ 20:13:46
URL: http://hockeyrika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0