Förkylning på gång:(

Har fått sluta tidigare idag eftersom vår lärare i multimedia: Svempa, inte är här. Som vanligt ger det inte så mkt för mig eftersom jag ändå inte kan komma hem föränn halv 4. Aja, skönt ändå att inte ha några lektioner trots att man måste vara kvar här:P

Idag fick vi se en jättehemsk film på Sv/His. Filmen hette "Den nya människan" och handlade om en tjej som växte upp i en fattig familj och bara därför togs därifrån. Man ansåg att hon var olämplig att ha i ett vanligt samhälle och att hon inte kunde ta hand om sig sj, därför fick hon fara till ett särskilt boende och jobba där tillsammans med massa andra tjejer. Det värsta är att filmen är verklighetsbaserad också. Sånt här hände alltså i Sverige för bara typ 60 år sedan, helt sjukt! Bara för att man växer upp i en fattig familj behöver ju inte det innebära att man automatiskt är psykiskt sjuk och är olämplig för samhället:S Fattar inte hur människor kan vara så grymma & elaka, fy fan :(

Måste bara skriva att vår lärare i psykologi, Ulrika, verkar vara jättebra! :) Hon är en sån där "flumm-lärare" som håller sina föreläsningar på ett så otroligt roligt sätt. Hon får gärna prata bort hela lektioner när hon gör det på det sätt hon gör det:) Hon är inte alls som alla andra lärare (som ska vara så korrekta och stela) hon släpper lös och bjuder verkligen på sig själv. Dessutom verkar hon vara väldigt snäll också :) Psykologi-lektionerna ser jag därmed fram emot både vad gäller ämnet och läraren :)  

Jag håller tyvärr på att bli förkyld:( hatar verkligen att vara det. Men jag får egentligen skylla mig sj med tanke på att jag inte druckit så mkt C-vitamin den senaste tiden. Vad dum man är alltså, jag har ju vetat om att en massa folk på skolan är förkylda just nu och just därför borde jag ju ja druckit extra mkt sådant, men icke! Ist har jag druckit mindre än någonsin. Tala om osmart! Jag hoppas att jag inte behöver vara förkyld så länge iaf. Mina förkylningar brukar vanligtvis gå över rätt fort (oftast inom bara några dagar) som tur är. 

Nu ska jag gå till min buss. Ni får ha det så bra! :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0