Brännbollsturnering

Nu på eftermiddagen har Nolaskolans årliga brännbollsturnering gått av stapeln. Det gick lika *host* bra som vanligt, haha. Våran klass är inte direkt någon stjärnklass i brännboll nämligen, även om vi har en del som kan slå rätt bra. Vi förlorade första matchen me 70-40, vadå underlägsna? xD Men 2:a matchen gick det lite bättre iaf, då förlorade vi tyvärr också men bara med ca 9 poäng(!) Tydligen hade de lärare som räknade poängen då inte tagit med poängen för vissa som vi brände eftersom dessa "brända spelare" stått kvar på samma ställe (man skulle gå tillbaka en kon om man blivit bränd), det var lite smått irriterande. Tycker inte om de som fuskar :( Men samtidigt så bryr jag mig inte så himla mkt heller. Brännboll är och kommer för mig också alltid vara en en lek (& möjligen också en C-sport). Därför är det inte direkt så att jag tar det på liv och död. Visst när vi väl spelade så kämpade jag och gjorde mitt bästa men jag bröt inte direkt ihop bara för att vi åkte ut efter de två förlustmatcherna. Det var inte direkt oväntat. Annars brukar jag vanligtvis vara en väldigt dålig förlorare, men inte i brännboll. 

Jag måste säga att jag tycker det är väldigt kul och bra att de arrangerar såna här friluftsdagar (även om det är genom en turnering i brännboll som inte är min favoritsport precis). Jag tycker det är så skönt att få komma bort från allt teoretiskt på skolan, det behövs! Det hade gärna fått varit ännu fler friluftsdagar också, enligt mig. Det kan verkligen behövas med tanke på den dåliga hälsan vi har i dagens Sverige. Överhuvudtaget behövs det fler skoltimmar då studenter får/måste vara fysiskt aktiva. Så fram med mer friluftsdagar och idrottslektioner!

Nu ska jag dra till min buss...See you! :)   

Kommentarer
Postat av: Du vet vem (igen)

Bra skrivet! Vi behöver mer fysisk aktivitet! Att slå iväg bollarna i brännboll är svårt, men du kan
ju alltid träna lite hemma inför nästa turnering!

2007-09-06 @ 14:57:28
Postat av: Rika

Tack:) Hehe, sant men det kommer dock ingen nästa brännbollsturnering för mig för då har jag tagit studenten!:D

2007-09-06 @ 16:18:14
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Ida

Jag håller med, mer friluftsdagar!

2007-09-06 @ 20:58:36
Postat av: Rika

Tack Ida:)

2007-09-06 @ 21:07:31
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Rika

Ida, har inte du någon blogg föresten?

2007-09-06 @ 21:31:27
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Ida

There u have it :D

2007-09-06 @ 22:01:39
URL: http://delstaten.blogg.se
Postat av: Rika

Tack så mkt Ida:) Hehe, nu fick du äran att stå med i min kontaktslista med;)

2007-09-07 @ 16:50:15
URL: http://hockeyrika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0