Blandade tankar & känslor

Sitter vid datorn och äter vindruvor, gott:) Känner mig lite slapp, men är inte lika trött som jag var förut dock. Hehe, kan avslöja att jag tidigare ikväll låg på sängen och halvsov fr 5 till 6 ca:P...och det kan jag säga var jätteskönt!

Idag när jag kom hem fr skolan tog jag itu med att installera in "Audacity" på min dator. För er som inte vet det så är det ett ljudprogram där man kan mixtra med ljud på olika sätt. Det programmet håller vi på och jobbar med på multimedialektionerna just nu. Vi ska för övrigt spela in ett radioprogram på 3-5 min och jag och Ylva ska (förstås) göra ett hockeyprogram:D Haha, det kommer verkligen att bli superbra! Allra helst med våra hockey-/ljudmix-och /skådespelar-talanger ;P
På tal om skolan, vår klass är ju som den är. Idag hände nånting väldigt konstigt coh förvånansvärt. Man visste inte riktigt vad man skulle tro eller tycka. Jag måste avvakta lite känns det som innan jag uttalar mig negativt lr positivt ang. det. Men det känns faktiskt mest skumt än så länge.

Varför kan du inte växa upp riktigt nån gång? Sluta utnyttja personer som älskar dig och bara vill dig väl. Fatta att man kan ha ett bra liv utan att hålla på så som du gör. Försök att inse nån gång att du bara far illa i slutändan av att göra sådär. Det värsta är att du inte bara förstör för dig sj, du förstör för andra i din omgivning också. Visst det har blivit bättre men hur skulle det ha kunnat blivit då? knappast sämre iaf. Jag hoppas innerligt att du en dag (inom en snar framtid) ska vakna upp och ha mognat tillräcklig mycket för att kunna inse vad du egentligen gör/har gjort. Det är min stora önskan!

Jag, Ylva och Jenny satt och snackade lite om vad Jenny tänkt gå för fortsatt högskoleprogram efter lunchen.  Då fick jag en otrevlig känsla inombords. Jag vet nämligen inte vad jag ska läsa till! Känns som att de flesta vet vad de vill syssla med efter gymnasiet, dvs alla utom jag. Okej, finns säkert fler som inte exakt vet men de flesta har ju några idéer iaf. Jag vet typ ingenting:S Det är iofs en hel del månader kvar till studenten men det värsta är att tiden går så ruskigt fort. Rätt som är det är så står man där på flaket och vet fortfarande ingenting. Det enda jag är säker på är att jag måste jobba med nåt efter jag slutat gymnasiet. Är nämligen för skolless för att orka med att fortsätta plugga på en gång. Alltid nåt man vet åtminstone.

Nej, nu ska jag ta och mejla lite sen är det Idol som gäller. Är faktiskt kul att se både dem som är bra och dåliga. Dessutom är det väldigt avkopplande och lättsamt att se:)

Jag tänker avsluta med att citera ett bra citat som jag tycker stämmer väldigt bra. Jag hörde det på radion för några kvällar sen:
"Det är den som går vilse som hittar nya vägar"





Kommentarer
Postat av: Junitjej

~Vilket var/är ditt favoritämne?~

2007-09-05 @ 19:49:40
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Rika

Jadu...idrott, psykologi, hälsa och multimedia är väl det mest intressanta.

2007-09-05 @ 21:37:15
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jag kan trösta dig med att jag inte har nån aning om vad jag ska läsa till heller. Ville ju bli psykolog men jag har ändrat mig :S

2007-09-05 @ 21:38:12
URL: http://svedd.blogg.se
Postat av: Rika

Jaha, ja...Det är nog bra att du inte läser det tror jag. Psykologer får höra väldigt mkt "skit" och det finns nog risk att man blir deprimerad sj tillslut (skulle jag nog bli iaf). Vet Madde vad hon vill läsa för nåt?

2007-09-05 @ 21:49:09
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Elizabet

haha ja de var lite roligt,men alltså jag tycker det var ett bra initiativ.

2007-09-05 @ 23:06:54
URL: http://Elizabet.blogg.se
Postat av: Rika

Jo, kanske det. Jag hoppas det blir bra bara.

2007-09-05 @ 23:20:41
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Du vet vem!

Stoppa mobbing-teve!!! (Idol bl a).

2007-09-06 @ 10:23:00
Postat av: Rika

Jag kan faktiskt hålla med om att de är lite väl grymma ibland. Men samtidigt är vissa personer så dumma också, jag menar kan man verkligen inte sjunga så ska man ju inte söka dit heller. Det måste man ju kolla upp innan.

2007-09-06 @ 14:08:47
URL: http://hockeytjej.blogg.se
Postat av: sunkan

ja, det ska bli riktigt nice:D
ah, det låter bra:) riktigt skönt det med ^^
stugan liggeri sörgård.. bergom... säger det dej nåt:P
jag vet inte, vi får ta det som det kommer ^^ vi ska iaf gå på bio i bergakungenssal, har hört det ska va cooltxP

åh va coolt me en ljudmix! kan man inte få höra ;D
åå, jag visste verkligen inte heller va jag vill bli.. jag trodde jag visste men det sket sig, å jag vet fortfarande inte va jag ska göra >__>
haha jag håller med, auditions är ju såå bäst XD

har ni hittat en lastbil lr nåt, fresten? det är ju som sagt dags snart ;D

hare bäst!! *kram* ^_^

2008-04-28 @ 15:53:02
URL: http://tvxq.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0