Älgvarning

Fy fan, vad läskigt! Jimmi har precis skjutsat hem mig från Bjästa och vi var 2-3 metrar från att köra rakt in i en älg! Det var några hundra meter (500-600 kanske) från slalombacken som vi upptäckte dem. Det var nämligen inte bara en (som det oftast är) utan två st vilket gjorde det hela ännu svårare. En stod nämligen i vänsterfilen och en i den högra:S Då kan man ju inte bara väja åt nåt håll heller, det finns ingen plats liksom. Stora älgar var det dessutom. Men som tur var så hann Jimmi bromsa så att vi stannade precis innan älgen som stod i högerfilen. Älgarna sprang sen in skogen åt varsitt håll och försvann. Snacka om tur alltså, och ändå låg Jimmi i 110 km:P Usch, vad uppskakad man blir såhär i efterhand. Det är såna här stunder man inser vikten av att verkligen köra sakta. 5 km hit lr dit kan faktiskt vara skillnaden mellan att krocka och inte. Det är nog första gången jag åkt med någon lr kört bil sj som jag varit nära att krocka in i en älg. Det händer inte ofta men när det väl dyker upp en älg så är det inte kul alltså, trust me!

Så ett tips till er andra: Kör lugnt efter vägarna, allra helst när det är mörkt! Det kommer jag att göra iaf :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0