Universe inside of my heart

Varför ska saker och ting hela tiden komplicera sig så? Jag har förut inte sett det jag ser nu men i själva verket har ju problemet alltid funnits där om jag tänker tillbaka. Är bara jag som varit för blind. Kanske jag inte velat se det? Inte orkat? Nånting är det iaf.

Det värsta jag vet är när jag inte vet hur jag ska lösa ett problem. Känner mig ungefär som en fluga i ett spindelnät - Ju mer man sprattlar och kämpar för att komma loss desto mer fastnar man (lr också står man bara helt stilla). Jag sprattlar väl inte direkt ist tänker/funderar/mår jag dåligt över detta, men principen är densamma ändå.

Jag vill bara att allt ska bli bra och att allt ska vara som i början. Jag vet bara inte hur och vad jag ska göra... Snälla, hjälp mig!

 Kent - Beskyddaren (en passande låt i detta sammanhang)

Jag ville vara speciell
jagad smal & glansigt blek
men med fläckar är Jag född
Jag hade nästan glömt
Jag ville vara spirituell
En gnistrande personlighet
men det kräver att man har
gener & anlag
och det har inte Jag

& det tar 100-tals år
att dölja felen
Jag är ljusår ifrån
vanställd & skelögd
& det svider som klor
som nya munsår
Ett tredje klass får
när alla lyssnar på dig
Kan du beskydda mig?

Jag ville bara fly från mig själv
skära bort min otillräcklighet
men med fläckarna jag glömt
är redan dömd
Jag ville vara intellektuell
Berest, belevad äckligt ung
men arvet väger tungt
Gener & anlag
Allt var ett misstag

& det tar 100-tals år
att dölja felen
Jag är ljusår ifrån
vanställd & skelögd
& det svider som klor
som nya munsår
Ett tredje klass får
när alla lyssnar på dig
Kan du beskydda mig?

Kan du beskydda mig?
Kan du beskydda mig?
Kan du beskydda mig?
Snälla beskydda mig

Kommentarer
Postat av: Kajsa

En av mina favoritlåtar.. tack föresten. Det är synd att du vet hur det är att vara nere. Det borde ingen veta..vad är det? =/

2007-10-17 @ 00:03:08
URL: http://svedd.blogg.se
Postat av: Rika

Mm, den låten är väldigt fin:)Lyssnar du mkt på Kent? Jag har lite problem för tillfället men det ordnar sig
nog snart, hoppas jag iaf. Tack för din omtanke:)

2007-10-17 @ 17:33:30
URL: http://hockeyrika.blogg.se
Postat av: Ylva

Jag är din bodyguard Marika, ring så kommer jag! / Ylva the Biff

2007-10-17 @ 19:09:29
URL: http://hockeyflickan.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jo det är en hel del Kent för mig.. sj? okej, ja det hoppas jag med. Så lite så, är ju inte kul när nån mår dåligt=/

2007-10-17 @ 20:10:46
URL: http://svedd.blogg.se
Postat av: Rika

Ylva: Thank u very much! Känner mig trygg nu;)
Kajsa: Ja, Kent är en av mina favoriter. Det var min lillasyster som fick mig att börja lyssna för 2-3 år sedan och sen dess har jag varit fast:P

2007-10-18 @ 17:25:38
URL: http://hockeyrika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0