Studentmössan

Idag fick vi kolla på och prova studentmössor:) Det var jättekul men småjobbigt (man fick nämligen en hel del beslutsångest om hur mössan skulle se ut.

Vår klass kunde enas om att det fram på mössan skulle stå ens eget förnamn i kursiv stil och sedan klassnamnet i samma stil (SpLiR lr SpLiR3, vet inte vilket:S) bak på mössan skulle det stå studentåret (i vårt fall 2008). Vi ska också ha en blå diamant i mitten på blomman eftersom det ingick. Ville man ha en annan färg var man tvungen att betala extra, vilket kändes onödigt. Vi tyckte också allihopa att vi skulle köra på en "vanlig traditionell svart/vit mössa". Vi beslutade också att vi skulle ha ett svart band ovanför namnet och klassnamnet (jag hade gärna haft det rött, vilket är samhällsprogrammets egna färg, men de var inte så många fler som ville det därför blev det svart tillslut). Men där tog enigheten slut! Några (ungefär hälften) ville ha silvertext och silverblomma (runtom diamanten) medans andra (som jag) ville ha allt i guldtext och ha guldblomma. Vi kunde inte enas, så det slutade med att man fick ta vilken färg man ville. Lite mer än hälften valde silver (bl a Ylva) medans jag, Isadora, Jenny, m fl valde guldtext. Känns som att det var lika bra att alla fick ta det de ville. Visst är det kul om klassen har "samma" men det viktigaste är ändå att alla blir nöjda, enligt mig:) studentmössan kostar ju en hel del trots allt. Man ska iofs bara använda den för en dag men det är ju en väldigt speciell sådan, sedan ska man väl ha kvar den som minne med och sådär...Hur som helst tycker jag, som sagt var, att det kvittar om inte alla i klassen har samma textfärg! Det blir nog fint ändå :) Kan försöka lägga in en bild på min mössa sen om jag hittar någon bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0