Jubileums-helg

Har inte hunnit blogga här på ett tag nu, men bättre sent än aldrig (lr hur man nu brukar säga). Nu ska jag iaf ta och blogga! Jag ska berätta om helgen som var.

Fredag

Var väldigt trött hela fredagen trots att vi ju fått vara lediga på onsdagen och "bara" orienterat på torsdagen. Märkligt, man kan ju tycka att man borde ha fått en massa energi av det, men icke!
Innan lunch skrev vi religionsprovet. Kändes bra att äntligen få göra bort det där provet (som jag gått och gruvat/funderat på så mkt). Det var få frågor men man kunde ge i princip hur långa svar som helst på varje, kändes det som. Därför var det lite halvbökigt, tycker jag...men det gick väl:P Kan man saker och ting vill man ju såklart "visa" det för läraren också, därför verkligen "öste" jag ur mig kunskaper på de tre papprena vi fick. Hade rätt ont i handen sen av allt skrivande. Skrev smått och slarvigt (hoppas läraren kan läsa det) men jag tror/hoppas att det ska räcka för ett mvg iaf:)
På kvällen runt 6 hade vi fotbollsmöte. Där pratade vi en del om kommande säsong men framförallt om nästa dags (lördagens) servering. Vår förening firar nämligen 75 år, i år och då har vi i damlagen tagit på oss att fixa "jubileumskvällen". Alla intäkter vi får in den kvällen ska gå enbart till våra lag:D vilket inte är fy skam direkt! På fredagens möte skulle vi gå igenom schemat för kommande kväll, samt bestämma på ett ungefär vem som skulle göra vad. Sen skulle det vara klart (trodde jag iaf?). Men tydligen skulle vi möblera/duka/pynta också, vilket jag hade glömt:s så det dröjde ända till kl halv 10 innan jag kunde fara till min efterlängtade älskling. När jag kommit till han såg vi på Svensson Svensson och åt glass ( mitt initiativ;) ) Sedan gick vi och la oss kring tvåsnåret. Alltid lika mysigt att sova med min älskling<3

Lördag
På lördagen var det då dags för den stora jubileumsfesten (lr vad man nu ska kalla det:P). Några från våra lag skulle servera förrätt, hvudrätt och efterrätt. Andra skulle stå i baren och sälja öl, vin och cider. Alltså det var förstås ingen riktig bar men vi hade gjort en "låtsas-bar" vid ett hörn ( blev faktiskt jättebra, tycker jag:) ) Ytterligare några skulle ta inträde och sälja lotter. Rätt mkt att stå i med andra ord. Det är en hel del att göra om man är arrangör av ett relativt stort arrangemang (var ju 150 gäster där totalt). Kvällen blev iaf lyckad. Maten var extremt god, stämningen var god och många vann lotterivinster. Dessutom avfyrades ett fyrverkeri utanför lokalen runt 9. Tyvärr, kunde jag inte se det:( eftersom vi arrangörer höll på att ställa undan bord/stolar just då, men jag är säker på att det var jättevackert. Fyrverkerier är alltid så vackra! Jag fick tillåtelse att fara hem redan runt 10(!) (man skulle egentligen vara där till 1 tills festen tagit slut, sen skulle man efter det städa också...men min tränare var sjysst mot mig:) ) Var några av mina lagkompisar som också for hem. Fanns nämligen inte så mkt att göra efter kl 9. Maten var ju uppäten och behövde inte serveras längre, egentligen var det bara "baren" som behövde folk. Mkt glad och nöjd kunde jag alltså köra till Jimmi redan kl 10. Vad gjorde vi då? Jo, vi slappade som vanligt haha (surprise;) ) nämen, vi åt popcorn, såg på TV och myste bara:) Jag orkade faktiskt göra lite skolarbete också (trots att det var lördagkväll):P Jag skrev en del om min organisation (Greenpeace), medans spelade min sötnos "Wow" ( det uppskattade nog han:) ).

Söndag
Gjorde inte så mkt denna dag. Jag följde med Jimmi och handla. Vi köpte tacos-grejer (eftersom jag bestämt att vi skulle äta tacos till middag;P), godis (salt & blandat, chokladkaka och polly), mjölk (såklart!), chips, räksallad (sånt som man har på mackor, skitgott!) och säkert nåt annat med som jag bara har glömt just nu. Det var jättegott med tacos:D Vi fick tacosen färdig till 6 och då var vi båda två så hungriga att vi typ "frossade" i oss, haha:) sen blev vi jättemätta ist:P Iaf Jimmi, jag klarade mig väl någorlunda. Men när jag senare ätit en del av godiset medan vi såg på filmen: "What a woman want" så blev jag också rätt mätt! Väldigt gott var alltsammans men det är synd att man ska bli så himla mätt. Kom i säng sent denna kväll (somnade först kl 1), men det hade sina orsaker och det var lätt värt det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0