Blåbärspaj & riktigt förkyld

Var ett tag sen jag bloggade här sist men aja...blir så ibland.

Om jag klagat på att jag varit förkyld förut så är det ingenting jämfört med nu! Nu  har förkylningen brutit ut på riktigt allvar. Inget kul alls:/. Det är mina stämband som drabbats så återigen har jag inte sådär jättefin röst precis haha:P låter alldeles raspig och hemsk, men men...förhoppningsvis blir jag friskare imorgon lr i övermorgon.

Väldigt passande att stå i en kiosk idag och vara social med folk, med min röst *host* lr inte. I vilket fall som helst så har jag varit tvungen att göra det trots min förkylning. Gick rätt så bra även fast jag aldrig stått där förut. Tur att man inte var ensam, jag och Veronicas mamma hjälptes åt. För er som inte vet det så är Veronica en tjej som spelar i mitt hockeylag:P Veronicas mammas man var också där och hjälpte oss, det behövdes:) Tycker vi tre fixade det bra:) Vi lyckades koka korvar, grädda "hembakade" bullar, koka kaffe och ställa fram allt godis korrekt. Var dock inte så mkt folk som kom och handlade eftersom de). Vi behövde bara stå i kiosken 10.30-13.30 så de timmarna gick rätt snabbt:)

Annars har jag inte gjort så mkt idag. Har varit sjuk och slapp. Jag och Jimmi har iaf  spelat lite rundpingis med min lillasyster och hennes pojkvän. Det var riktigt kul, även fast min hals inte tyckte om det. Har hällt i mig massa te ikväll iaf, så halsen känns lite bättre för tillfället.

Jag och Jimmi har gjort en blåbärspaj med:) Vart riktigt gott ( Jimmi gnällde dock på att det var för lite socker men va faan:P måste ju försöka vara lite nyttig ibland me;) ). Vi åt pajen tillsammans med vaniljsås lr om det var vaniljkräm? äh, saksamma...gott var det iaf:D

Kan avslöja en annan sak också. Jimmis föräldrar är i Estland (Tallin) from. idag (söndag) till tisdagkväll och medans de är borta ska jag och Jimmi ta hand om deras djur. Djuren är: den stora men söta hunden "Odin", de två hästarna  "Dalleta" och "Tiesin" plus de två katterna "Måns" och "Baloo". Det ska nog gå bra, har gått bra än så länge iaf. Får pengar för att vi sköter om dem också, vilket jag behöver! ;) Så det är ju inte helt fel.
Vi bor i  Jimmis föräldrars hus under denna tid, eftersom det blir enklast så, Medans Jimmi är på jobbet ska jag sköta om djuren sj, men det ska jag väl klara av. Är ju inte alltför svårt:P

Nej, nu har jag skrivit ett tillräckligt långt inlägg känner jag. Ska umgås lite med min pojkvän nu och se film lr nåt. Vill tvinga han att se "Kråkguldet", som jag beställt hem på dvd nyligen, men han kommer säkert inte vilja se den ikväll. Han är så skeptiskt mot svenska filmer/serier, det tycker jag inte om! Måste bli en ändring på det snarast. Nu säger han att han vill gå och lägga sig med vilket kanske  iofs inte är en sån dum idé eftersom vi båda ska upp 6 imorrnbitti:S (drygt värre!). Då måste vi nämligen ta ut hästarna och gå ut med Odin och Jimmi ska ev. åka på jobbet (om han inte är lika krasslig som ikväll dvs)...aja, de märks....God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

det låter ju spännande att ta hand om djuren o så :D

2007-10-29 @ 00:52:03
URL: http://viklund.blogg.se
Postat av: Angelica

Det låte inte roliogt att vara sjuk under lovet. Jag ska väl också bara ta det lugnt, träna mycket med Iris eftersom jag tillbringar hela mitt lov hos Johan. Vet du om det är många som ska ut på onsdag? Krya på dig! Kram

2007-10-29 @ 07:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0