Skoldagen

Har varit en väldigt stressad men effektiv skoldag

Skoldagen började med reflektionsskrivning på "kvi-man-män". Jag skrev om hur vi formas till tjejer resp. killar. Min åsikt är att det inte är så stor skillnad mellan könen när vi föds men att vi sedan formas till tjejer och killar av vår omgivning. Man "lär" sig att man som tjej ska vara på ett visst sätt medans killar ska vara på ett helt annat. I det stora hela gick det väl hyfsat att skriva, även om jag (som vanligt när jag skriver ihop nåt på bara drygt en timme) flummade på en del och kanske också upprepade mig något ibland? Ähh, vete' faan...jag gjorde mitt bästa iaf. Får se hur långt det räcker.

På sv fick jag tillbaka min bokrecension. Är en del grejjer jag måste fixa till på den men det ska nog gå bra. I början vart jag rätt less men sen insåg jag att det kanske egentligen inte var så farligt. Jag behövde ju inte skriva om hela recensionen, bara lägga till en del grejjer. Hade stor nytta av att läsa Maddes och Jennys recensioner av samma bok, det gav inspiration och nytänkande:) Måste också säga att deras recensioner kändes bättre än min egen:S. De hade skrivit med mer fantasi och känsla...min känns mer trist och grå i jämförelse men, men...skitsamma:P Min duger nog rätt bra den med, annars borde väl läraren ha klagat på mer saker? Det utgår jag ifrån iaf.

På religionen redovisade Ylva och jag våra vackra bilder på budorden: "Du skall icke ljuga" och "Du skall icke begå äktenskapsbrott". Hehe, bilderna vart riktigt snygga;P Dock hade vi varit tvungna att skriva förklaring till dem och kopiera upp dem på "overhead" på lunchrasten, så det blev lite stressigt men det gick ju det med tillslut:). Vid vår redovisning blev det en hel del diskussioner med bla om vad som egentligen anses vara otrohet och inte, mkt intressant! Tycker om att diskutera sånt där.

På multimedian spelade jag in ljud till mitt bildspel om Kanada, Haha!xD Hatar verkligen att höra min egen röst inspelad, låter så himla konstig!:S Det gick väl rätt bra iaf, förutom att ljudet var så konstigt. Först var mikrofonvolymen jättehög så då sänkte jag den en del men när jag sedan la in bakgrundsmusik så blev volymen på min röst ännu lägre än innan, trots att ljudet på musiken inte var hög:S Konstigt värre! "Svempa" får väl hjälpa mig med det där på torsdag, då våra bildspel ska vara klara.

Efter skoldagen hade jag ont i huvudet och kände mig stressad. Inget kul alls, dock känns det bättre nu iaf:) Ett prov och en reflektionsskrivning på två dagar direkt efter ett härligt lov tar en del på krafterna:P
Nu har jag iaf inte så mkt "brådskande" läxor på ett tag men det kommer väl. Brukar vara så:S Men, men bara att härda ut är ju trots allt mindre än ett år kvar!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0