"Rappa kalja"

Hockeysammandraget igår gick rätt så bra tillslut. Vi förlorade första matchen mot Härnösand (0-2) men vann sedan med 3-2 mot Östersund. Det var en otroligt skön seger! Matchen stod länge och vägde och det var jämt och tufft men tillslut lyckades vi alltså ta hem segern. Jag lyckades t o m göra två mål med:P Alltid kul att göra mål. Men viktigast var ändå att vi lyckades vinna en av matcherna iaf:)

När jag kom hem var jag lite halvseg efter den långa bussresan hem på nästan 3 h. Men jag repade mig ändå fort medans jag såg på Svensson Svensson. Sedan var det då dags att spela spel med min familj och några andra. Vi som spelade var: Jag, Jimmi, Betty, Mange, Helena, Ola och mamma. Vi spelade "Rappa kalja" vilket är ett ganska roligt men dock lite svårt spel. Var första gången jag spelade det. Haha, gick inte så bra för mig direkt. Jag hade svårt att komma på bra förklaringar samt lyckades jag bli lurad att ta de andras förklaringar på orden ist för att ta den rätta betydelsen för ordet. Detta gjorde att jag inte fick så många poäng. Haha, jag låg länge allra sist men i slutet spurtade jag iaf lite och lyckades sluta på en delad nästsista-plats. Alltid nåt:P Nästa gång kanske det kommer gå bättre, nu när jag har spelat det en gång. Ja, jag hoppas på det iaf ;P Jag tycker nämligen inte om att förlora, jag vill alltid vinna...så nästa gång då jävlar;D Men förutom att jag inte vann var det en väldigt trevlig och mysig spelkväll.
- Stort tack till alla er inblandade! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0