Hockeylördag

Igår såg jag en massa hockey på Jimmis tv:)

Först såg jag Modo-LHC. Det var en sisådär match enligt mig. Det var mkt slarviga passningar och sånt men matchen var ändå lätt värd att se eftersom Modo tillslut vann med 2-0:D Underbart! Nu ligger Modo tvåa i tabellen, 8 poäng efter HV71. Tyvärr för Modos fina form är det landslagsuppehåll nu. Det är bara en match kvar imorrn, minns dock inte vilka lag som skulle spela men det var inte Modo iaf.

Senare på kvällen tittade jag på SAIK-Timrå, det var en riktigt bra match! Mkt kamp, fart och energi! Dessutom måste jag säga att skellefte-klacken verkligen öste! Herregud, hela matchen höll de igång för fulla muggar. De hördes jättebra i TV och överröstade nästan kommentatorerna ibland. Inte dåligt alltså! Respekt! Haha, vart ju värsta slagsmålet med mellan Robert Carlsson och Jimmie Eriksson. Robert vann ganska så klart den kampen. Båda två fick dock matchstraff pga slängda handskar. Skellefteå vann tillsut matchen, vilket jag ändå tycker var ganska rättvist. Timrå hade varit rätt bra men Skellefteå kändes ändå strået vassare sett till hela matchen.

Sedan tänkte jag titta på NHL men matchen de skulle visa på canal+ började ju inte föränn 24.00:S och så länge orkade jag inte vara uppe. Så jag skrotade den idéen ganska omgående även om det hade vart riktigt kul att se Pittsburgh - New York Islanders. Måste ju trots allt tänka på att det är skola snart igen och då kan man ju inte vända dygnet alltför mkt.

Ska bli intressant att se Tre Kronor till veckan, Foppa ska ju vara med:) Undra om han kommer producera massa poäng och spela bra trots hans lilla "break". Jag hoppas verkligen det:) Well, den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0