Var är julfriden?

Igår var jag och Jimmi på julbord. Det var gott, dock blev jag mätt väldigt fort (orkade bara kallrätten med en tunnbrödmacka till, hehe:P). Jag och Jimmi satt vid ett runt brod tillsammans med två andra killar som jobbade i företaget. En sak märkte jag iaf: Det är verkligen inte det allra lättaste att som tjej hamna vid ett bord med bara killar! :S speciellt inte när de mest pratar om lumpen och bilar. Kände mig lite smått utanför:/ Som tur var, var vi inte där så länge iaf.

Idag har jag ätit en god middag tillsammans med min familj och allas respektive. Dessutom var min mammas pojkväns söner med (varav en hade sin respektive med sig). Det var trevligt och gott:) Vi åt tacokyckling vilket är så himla gott! :) Me like!! Till efterrätt blev det glass med kola/chokladsås vilket såklart också var hur gott som helst.


Helgen har som helhet varit relativt bra dock har jag inte gjort lika mycket skolarbete som jag borde ha gjort, vilket leder till att jag känner mig rätt stressad för tillfället:( Har tre saker just nu:
  • Prov i lag och rätt (tis)
  • Nåt typ av prov på romantiken (tis)
  • Inlämning av hemtenta på judendom och kristendom (ons)
Alla dessa tre saker känns riktigt dryga! Jag har iaf läst på lite till "lag och rätt"-provet ikväll samt börjat lite på hemtentan. Usch, vad jobbigt detta är! Önskar man inte hade några läxor och prov nu sista veckan. Fan vad skönt det varit om man bara kunnat slapna av och börja tänka på julen nu ist. Nu går ju tyvärr inte det:( Jävla skola! I hate it! ;(

I morgon ska vi tydligen se nån film för kul på internetionella relationer. Jag funderar på om man kanske skulle ta och fråga läraren om man får gå iväg och plugga (göra nåt vettigt) ist. Känns lite meningslöst att se på film när man vet att man har annat man borde/måste göra. Dessutom har jag redan sett filmen i fråga (Ice age).

Jag längtar tills på torsdag då man äntligen är ledig och har lov och är fri från allt vad skola heter!
Värste underbart:) Dock måste jag ta itu med att köpa julklappar då men det känns inte lika betungande iaf.

Nej, ska försöka gå och lägga mig och sova nu tror jag. Ha en fortsatt bra kväll, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0