Skön helg

Det har varit en bra och skön helg:) synd att den går mot sitt slut bara:(

Lördag

Var i Umeå hela dagen och hjälpte syrran med att flytta. Det var rätt slitsamt och man vart lite halvless men det gick bra iaf. Som tur var åt vi ju jättegoda pizzor på "Marias restaurang" (tror det hette så?:P) runt 4 och fikade sen när vi fixat klart allt (kring 7). Välbehövlig energi. Tur också att vi var 4 st som hjälptes åt, hade man bara varit två hade det säkert tagit betydligt längre tid. Nya studentrummet såg iaf väldigt fint ut. Den som bott där innan hade lämnat kvar en hel spegelvägg, vadå sjysst;) så rummet ser mkt större ut än vad det egentligen är tack vare den. Lyxigt att ha en egen kokvrå med:) Jag hoppas Helena kommer att trivas där.

När jag äntlgen kom hem igen så såg jag och min Sötnos på en jättebra film. Hehe, jag var rätt skeptisk till den innan (som jag brukar kunna vara till vissa filmer:P) men den var faktiskt väldigt bra. Vad det var för film? "Mumien". Ska försöka se tvåan och trean nån gång med. Det var både action, romantik och komedi i filmen...mkt trevligt:)

Söndag
Idag har jag och min älskling tagit en ordentlig sovmorgon:) Jimmi väckte mig runt 11 och då var jag jättetrött men vi gick inte upp då som tur var. Haha, ist somnade vi båda om efter att vi myst ett tag och vi vaknade inte förän 2 igen:P Kl 3 var vi äntligen "uppe". Haha, men såna långa sovmornar kan behövas ibland det med.

Idag har vi iaf städat en del i huset. Jag har dammsugat bl.a...Jag=duktig;P Sen har vi kollat en del på alla gamla saker som finns kvar här uppe fr mannen som bodde här innan. Finns hur mkt som helst, för mkt skulle jag vilja säga för det är svårt och veta vad man ska ha kvar och inte. Dukar, täcken, porslinssaker, strykjärn, kläder mm. Får försöka gå igenom alltsammans sen nån gång och försöka bestämma vad man egentligen ska ha kvar och inte. Lär ta sin tid att göra det men nån gång måste det ju göras.



Snart ska jag gå och duscha och sen ska vi försöka äta nån mat här (om vi nu kan bestämma exakt vad vi ska äta nån gång iår;P).

Måste komma ihåg att ta ut pengar ikväll också. Imorrn ska ju jag och Ylva förhoppningsvis få åt oss biljetter till Kent-konserten och då kan det ju vara en fördel om man kan betala, haha:P Känns lite svårt annars;)

Känns skönt att inte ha haft några läxor i helgen för en gångs skull. Alltid brukar det ju vara nåt man måste/borde göra. Men inte den här gången, skönt:)

Ska gå och vara lite social med min underbara pojkvän (-du betyder så mkt för mig<3) nu. Hoppas ni har en fin söndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0