Skol-pladder

Idag är jag på bättre humör än igår. Känns som att dagen hittils har varit mkt bättre med:)

Dock var ju min grupp tvungen att göra sv-redovisningen imorse. Men det gick faktiskt rätt så bra.
Som tur var så var ju alla i gruppen där idag så vi hjälptes åt med göra sammanfattningen i morse då vi egentligen har sovmorgon. Sen på redovisningen kunde vi ju alla ta vår egen författare och berätta om honom. Skönt att få det där ur världen:)

Förhöret på geografin gick väl hyggligt trots allt. Jag såg till att läsa på lite i morse (medans jag satt i bilen och var på väg till skolan) samt på lunchrasten så jag kunde det väl ändå rätt hyfsat till slut (trots att jag inte trodde att det skulle bli så igår direkt). Dock skulle man på förhöret bara skriva om 4 spår av glaciärer. Herregud, man kunde ju typ 8 (lr om det var 7,9? :P)! Men tydligen så fick man bara skriva om 4. Dumt tycker jag. Jag kunde ju lite om alla, inte så djupt om någon speciell direkt:S Sen kom jag på mig själv efteråt med att ha skrivit om de 4 lättaste sakerna med (Flyttblock, morän, landhöjningen, :P). Kom på att det kanske varit smartare att skriva om någon av de lite svårare grejjerna (rundhäll, rundstensås, fjord också var det nåt mer som jag glömt just nu). då kanske man får högre betyg/bedömning? Men det tänkte jag inte på just när jag skrev det:/ Jag skyller på läraren. Vill han inte veta mer än fyra och säger att man själv får välja ut fyra så kan han väl inte klaga:P. Det är ju hans egna "dåliga" instruktioner. Ni kanske inte fattar hur jag menar. Jag hade nog inte fattat iaf, haha. Jag menar iaf att han isf kunnat säga att om du tar dessa 4 (lättare) saker får du bara G, så vill du ha vg lr mvg på detta förhör så ta då någon av dessa (svårare) saker. Han kanske inte bedömmer att det finns några lättare och svårare saker heller (jag hoppas inte det iaf). Förhoppningsvis går han bara på om man kunnat räkna upp och beskriva 4 saker på ett bra sätt lr inte.

Det var riktigt skönt att hinna med kvart i trean hem idag:) Jag hann med den precis eftersom vi jobbade med vårt projektarbete till ca 20 i 3. Perfekt!:D Det är så det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0