Lyckad skoldag

Det har varit en bra skoldag idag:D

På teckenspråket var jag och Ylva riktigt duktiga och skrev upp en massa nya ord, dessutom visade vi vår lärare att vi kunde fem meningar som vi inte ens övat på hemma. Tja, kunde och kunde...vi kunde väl det någorlunda åtminstone:P Huvudsaken man försöker iaf, och det gjorde vi ju.
På måndag blir det troligen "halvtidsomdömes-prat" för Ylva och mig. Alla andra hade det idag men vi hann/orkade inte gå när det nästan var slut på lektionen ändå. Jag tror jag iofs redan vet vad vår lärare kommer säga till mig men det kan ju va bra och få de bekräftat ändå.

På religionen var jag och min grupp väldigt duktiga och gjorde klart vårt arbete om ögondiagnostik. Vi mejlade det till vår lärare med så nu är det ur världen. Enda som jag kom på sen som vi glömt/missat i vårt arbete var att man skulle jämföra diagnostiken med övriga religioner, om det gick. Haha, men förhoppningsvis gick det inte med vår ögondiagnostik (man kan ju alltid hoppas iaf;P). Aja, tycker arbetet vart rätt bra iaf:) Bättre än jag trodde att det skulle bli även om det som sagt var blev kanske lite kort (mindre än 2 A4).

Sedan var det då dags för svenskan som jag trodde skulle bli rätt dryg. Men den blev inte så farlig som jag trodde. Vi fick diskutera om novellen "Mannen i båten" i smågrupper bara. Alla grupper fick en fråga var och min grupp fick en relativt lätt fråga så det gick bara fint:)
Dock ser jag inte fram emot svenskan nästa vecka. Troligen kommer vi få nåt typ av prov då (lr vår lärare kallar det för test men jag anser att det är ett prov) och det känns inte alls bra:(.

På idrotten hade vi först en rolig lek som uppvärming och sedan fick man göra vad man ville typ. Jag och några till spelade "21" med en basketboll. Var riktigt roligt faktiskt:) Var längesen jag rörde en basketboll överhuvudtaget så det var kul:) Haha, ännu roligare var att jag lyckades vinna med;D Dock var var det väldigt jämt mellan Isadora och mig.

Allt som allt en väldigt lyckad skoldag, som sagt var. Och det bästa av allt; denna lyckade skoldag var en fredag, så nu är det helg :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0