Bakning & Monopol

Idag har det vart en händelserik dag. Började med att jag gatt hasa mig upp ur sängen, enligt mig, jättetidigt (var verkligen dödstrött, trots att kl bara var 11:P) eftersom Jimmi skulle på skjuttävling och innan dess skulle han hinna skjutsa hem mig. Det var svårt för mig att pallra mig upp men det gick tillslut iaf.

När jag kom hem höll mamma på att göra ett pepparkakshus och självklart ville jag också hjälpa till. Så vi satte igång med att skära ut alla bitar och grädda dem (mamma hade gjort själva degen dagen innan). Var längesen jag gjorde ett pepparkakshus sist, är faktiskt mer krångligt än man kan tro.

Efter att vi skurit och gräddat alla bitarna så var det dags att fara och hämta Helena inne i stan. Hon kom nämligen med bussen direkt fr Umeå. Väl hemma igen blev det en snabb lunch och sedan började vi göra i ordning lussekattsdegen. Det var jag, Mange, Betty, Helena och Jimmi som skulle baka därför blev det en rätt stor deg. Bakningen gick iaf fint, även om degen är rätt svår att handskas med eftersom den vill klibba fast hela tiden. Värst var det i början men efter ett tag gick det bättre.

315237-28

Efter att vi alla bakat klart och hade gräddat alla lussekatter föreslog jag att vi alla skulle spela Monopol (mitt tävlingssug fr igår höll antagligen i sig fof:P).
Alla andra gick med på det. Och för Jimmi var det faktiskt första gången vad gäller spelande av Monopol. Han hade alltså aldrig spelat spelet förut, konstigt nog:O Jag menar Monopol är ju så himla känt så det trodde jag alla hade spelat men tydligen inte:P Jag var jävligt nära på att vinna spelet men jag föll på mållinjen. När det bara var jag och Mange kvar lyckades jag hamna på hans dyraste gata (Hamngatan) med hotell, två ggr på raken! 26 000 per gång gatt jag betala, efter det var man ganska körd. Jag gav tillsut upp. Jag insåg att jag inte kunde vinna längre eftersom jag intecknat alla hotell och hus plus några gator. Attans också! Med lite mer flyt hade jag lätt tagit hem hela skiten men en andraplats är ju inte dålig den heller. Dessutom är ju silver snyggare än guld, alltid nån tröst;P

Nu ska jag sova snart. Kommer bli en jobbig skolvecka det här känner jag:( Har ett prov och en stor inlämningsuppgift, iofs är båda till veckan efter den här men ändå - Känns jävligt drygt! Plus att jag säkert kommer få minst en annan sak med, säkert två. Orkar inte plugga...jag vill bara ha lov, lov, lov ---> nu!!!!

Sov så gott iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0